Снимкa: Reuters, архив
fallback

Пътят на човечеството към един по-чист и зелен свят без глобално затопляне според някои експерти преминава през масовото произвеждане на електрически коли. На пръв поглед возилата на ток не бълват вредни емисии и финни прахови частици и това ги прави перфектни за спасяване на планетата. Но само на пръв поглед.

Да, ел. автомобилите може да не излъчват вредни емисии, но не така стои въпроса с батериите за тях.

Международната организация за защита на правата на човека - Amnesty International, официално предупреди за вредите, които производството на литиево-йонни акумулатори нанася на околната среда и човека.

Организацията е открила сериозни нарушения, свързани с добива на полезни изкопаеми, използвани в този тип батерии, особено в някои държави, съобщава Carscoops.

Проблемите са много. Като започнем с добива на кобалт в Демократична Република Конго, който води до множество заболявания у работниците в мините и приключим с въпроса "какво се случва с батериите, които не се употребяват?".

В Конго се намират половината от мините, от които се добива така нужния кобалт, за да се движат електрическите коли. През 2016 г. става ясно, че повечето от работниците в опасната среда са деца. Но не само тяхното здраве е застрашено...

Растящото търсене на минерали като кобалт, манган и литий е довел до ръст на интереса към дълбоководния им добив, което на свой ред оказва сериозно и често необратимо въздействие на биологическото разнообразие на световните океани.

Ако някога сте водили спор с някого, който не одобрява елетрическите коли, то поне веднъж ще сте чули въпроса: "А токът, на който се движат, зелен ли е?"

Проучването отговаря и на него - производството на литиево-йонни батерии в по-голямата част е ориентирано в Китай, Южна Корея и Япония, където електричеството се произвежда от въглища и други материали, замърсяващи въздуха.

Според Amnesty International последният проблем, но може би този, който трябва да ни тревожи най-много, тъй като литиево-йонните батерии са наистина отровни, е фактът, че огромна част от тях се изхвърлят безконтролно, като замърсяват почвата, водата и въздуха с опасни химически елементи.

 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

62

Анонимен

преди 5 години

Това, че някъде се експлоатират деца е защото обществените порядки са лоши, понеже морала е нисък, понеже няма закони, не че електрическия двигател е виновен.

61

jek

преди 5 години

Всъщност никой не говори какви щети се нанасят от производството на електромобилите. Батериите им са смърт за околната среда. В крайна сметка маркетинговите цели са постигнати. Замислете се: от добива на литий, до производството на автомобила какво *** се бълва в околната среда. Газ-бензинките ще ни се сторят като горски цветя.

60

Някъкъв

преди 5 години

Хубаво е преди да "напишете статия ",да прочетете молко... техническа и друга литература.Понякога е хубаво и да секонсултирате с човек (хора)вещи в областта в която пишете.Когато цитирате организаций и данни бъдете конкретни. Инжинерите използват числа и аргументи!

fallback