Снимка: Reuters
fallback

Хора от 35 националности, включително 7 британци, 7 французи, 8 италианци и 18 канадци са сред 157-те жертви на днешната катастрофа на самолет на авиокомпания "Етиопиън еърлайнс", съобщи ДПА.

Тридесет и двама кенийци, 9 етиопци, 8 граждани на САЩ и 8 китайци също са загинали, каза пред журналисти главният изпълнителен директор на авиопревозвача Тиуолди Гебремариам.

Никой от 149-те пътници и осемчленен екипаж на борда на самолета Boeing 737 MAX 8, който катастрофира на път от Адис Абеба за Найроби, не е оцелял.

Вероятно има и германски граждани сред жертвите, съобщи външното министерство на Германия, но не уточни колко е техният брой. Генералният секретар на ООН Антониу Гутериш каза в комюнике, че на борда е имало и служители на световната организация.

Машината катастрофира малко след излитане, на около 50 км югоизточно от етиопската столица. Малко след излитането старшият пилот, който е работил за авиокомпанията от 2010 г., е изпратил сигнал за тревога и е получил разрешение да се върне. След това международното летище в Адис Абеба е загубило контакт с машината.

По информация на Гебремариам самолетът е купен през ноември. Оттогава е имал само 1200 летателни часа и за последно е преминал поддръжка на 4 февруари.

Междувременно Китай забрани на компаниите за въздушен транспорт да използват самолети Boeing 737 MAX, след катастрофата на самолет от същия модел на Етиопските авиолинии, предаде Франс прес.

В решението си Дирекцията по гражданска администрация на Китай се позовава на катастрофата в Етиопия и на катастрофата на друг самолет на индонезийската компания "Лайън еър" през октомври миналата година. Забраната влиза в сила от 18 часа местно време днес (10 ч. по Гринуич).

В момента китайски компании имат около 60 подобни самолета.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

16

Анонимен

преди 5 години

До NGСмешен ***...Изкара ли си 50-те лв. за днес?Жалки сте и си личи, че нищо не разбирате, ама пусти 50лв. да пишеш за Ф16 по сценарий. Твоя 40г. самолет ще го сглобят след 5-6 години.***.

15

Анонимен

преди 5 години

До National GeographicАко беше със заврени отзад ръце, щяхме да ти съберем пари, да те оперират и да ти ги извадят. Но за липса на акъл трудно...

14

National Geographic

преди 5 години

Силната конкуренция,води до правенето на икономии,дори от нации,за които това не е характерно.Същевременно продажната цена на тези продукти расте.За това бедните са още по-бедни,а богатите!След този пореден "инцидент" и офертата към БГ за закупуването на F-16,цитирам:"Уважаващите себе си държави си купуват самолети за 30-40 години напред,а не самолети на 30-40 годишна възраст."Гледайте какво става с новите и се сещайте какво ни чака от старите US машини!Истината някога от NG.Жалко за хората

fallback