Снимка: Pixabay

Три основни фактора водят до свиване на работата и приходите на българските автобусни превозвачи - въвеждането на тол система на таксуване, нелоялната конкуренция от нерегистрирани компании и либерализацията на автобусния транспорт. Това становище на автобусните превозвачи изрази Петър Захариев, Национално сдружение на автобусните превозвачи, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Новата тол система води до едно драстично увеличение на таксите на превозвачите. При автобусните превози това веднага ще се отрази на цените на билетите. Затова превозвачите трябва да бъдат таксувани по винетната система или преференциално - те извършват социална дейност".

Гостът даде в подкрепа на искането примери с превозите за малки населени места, където курсовете транспортират често по 5 - 6 до 10 пътника.

"Тогава тази дейност за превоз на пътници не е търговска, а социална. В други европейски страни превозите в такива ситуации са изцяло дотирани от държавата".

Захариев коментира намаляването на автобусните превозвачи в страната и свиването на параметрите на бизнеса и печалбата му.

"Освен с нелоялната конкуренция на нерегламентирани превозвачи, заетите в бранша ще бъдат подложени на конкуренция от страна на европейски фирми, които според регламент 1 на Европейския съюз (ЕС), могат само с маршрутно разписание и декларация да започнат работа на нашия пазар, без да са ангажирани със спазване на вътрешните норми. Това става възможно с либерализацията на пазара на транспортни услуги, която ЕС изисква от страните  членки"

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase