Кадър: Bulgaria On Air

Все повече българските потребители пазаруват през интернет. Статистики показват ръст на онлайн търговията у нас с по около 30% всяка година. Според специалистите българинът става все по-опитен в пазаруването онлайн, но все още съществуват въпроси, с които се сблъсква, когато си поръчва едно или друго нещо от електронните магазини.
 
Какви са нашите права при онлайн покупка, имаме ли право да върнем стоката и да си получим обратно парите, къде може да подадем сигнал за нередност? На тези и други въпроси отговори председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в студиото на "Денят ON AIR".

"В последните години жалбите от потребители се увеличават с 1000-1500 на годишна база. Има плавна постъпателна линия. Хората реагират повече, пазарът не става все по-лош, по-скоро търговците стават по-разгадаеми от потребителите", сигурен е Маргаритов.

Маргаритов е категоричен, че потребителите трябва да са много внимателни и бдителни, когато поръчват онлайн.

"Има три основни групи проблеми при онлайн търговията. Първата е свързана с нелоялните търговски практики. Например даден търговец целенасочено се опитва да ни измами. Нелоялните практики са доста често срещани и разпространени - във всеки един случай може да задължим търговеца да ни върне парите, когато не сме доволни от покупката", коментира председателят на КЗП.

По думите му втората най-голяма група проблеми се появява при рекламациите, а третата е свързана с безусловното право за връщане на покупката. Той обясни, че всички потребители имат право на рекламация.

"Има случаи, в който потребителят не получава това, което е поръчал. Това може да не се цели от търговеца, но може и да става дума за измама. Имаме случаи за палта, часовници и други, които на снимка са страхотни, но в последствие потребителите получават нещо съвсем различно", допълни Маргаритов пред Bulgaria ON AIR.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase