Снимка: Pixabay
fallback

Доскоро фалшивите новини бяха предимно негативни и политически обвързани. Борбата с тях вече минава и на фронта на позитивните. Все по-често ставаме свидетели на неверни новини, които по своята същност са носители на положителна информация. Вероятно броят им ще продължава да расте, докато хората не се научат да ги разпознават и престанат да бъдат част от тяхното разпространение. Това каза Александър Христов, ПР експерт, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Христов посочи, че политическите последици от такива новини са ясни, но определянето на икономическите е по-сложен процес.

„Знаем какви са политическите ефекти от една невярна новина - преливане на симпатии и гласове от едно на друго място и дискредитиране. Икономическите ефекти са доста по-малко изследвани. Основно фалшивите новини могат да доведат до поражения върху нечии имидж, пропуснати ползи и общо недоверие към публичната среда чрез създаване на нереални очаквания, което пък може да донесе и реални финансови загуби“.

Според експерта липсата на информация дава възможността за разпространение на фалшиви новини.

„Липсата на комуникация води до бързото разпространение на неверни новини. Това е и причина хората да смятат дадена информация за фалшива - тя не съвпада с техните настоящи виждания“.

Христов посочи, че разпознаването на невярната информация е по-лесно като процес за компаниите, отколкото борбата с подобен тип новини. По-малкият брой на корпоративни фалшиви новини от политическите отдаде на повишеното качество при обмена на информация в корпоративния сектор.

„Не е необходимо фалшивите новини да се търсят. Те много бързо стават ясни и се виждат. Идентификацията им е изключително лесна. Борбата не дотам. Фалшивите новини в корпоративния свят са много по-малко от тези в политиката. Причина за това е умението на компаниите да общуват много по-добре, отколкото институциите“.

Според госта регулацията на разпространението на новините в социалните мрежи е трудно изпълнима, тъй като информацията там се предава основно чрез личните профили на потребителите.

„Начините за предотвратяване на разпространението на неверни новини в социалните медии са да бъдат търсени и санкционирани източниците, а не разпространителите, както и да има повишени нива на прозрачността по отношение на собствеността на медиите“. 

Вижте повече на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

15

999

преди 5 години

И това се казва по БлумбергТВ при условие че те са най-активните участници , след Дойче Веле в правенето на фалшиви новини.До толкова, че вчера след един такъв новинарски материал по Блумберг,посолството на Сащ в Турция само за броени 7 минути след излъчване на новината ИЗЛЕЗЕ ВЕДНАГА С ИЗЯВЛЕНИЕ ПРЕД МЕДИИТЕ ! Съответно новината бе опровергана .Мисля че дойде времето в което,след лекарите и лицата от спешните медицински отделения, ще почнем да бием и журналисти ! НЕОБХОДИМО Е ВЕЧЕ !

14

fake news

преди 5 години

Според мен журналистите на известните медии в света ,на които подражават и нашите журналисти,проявяват изключително "майсторство" и "професионализъм".Чета статии от Вашингтон пост,Ню Йорк Таймс,Гардиан,Билд,Шпигел,Дойче веле /и др/в превод и понякога без превод.Темите са поднесени с такива описания,подробности и загадъчност,че те грабват веднага,макар че в повечето случаи не се разбира за какво става дума.Но щом се каже Русия,Москва ,Кремъл веднага разбираш ,че Путин е виновен!?

13

Анонимен

преди 5 години

Голямото надлъгване:Бнт, бтв, нова тв, ит.н срещу " интернет?новинитеКолко хора още вярват на казионните медии? Сигурно за казионните медии е изгодно да предложат забрана за Интернет, както в Китай

fallback