Снимка: архив, Reuters

Споровете за това какво задвижване е най-подходящо за автомобилите със сигурност ще бъдат вечни. Някои хора обаче все още не знаят защо малкият и евтин модел има предно предаване, а не задно. Както и че AWD и 4WD не е едно и също.

Заради тях публикуваме кратко упътване, което на мнозина може да се стори скучно. Идеята му е да отговори на основните въпроси, още повече че съвременните технологии – хибриди, електромобили и специални материали навлизат все по-бързо и променят превозните средства.

Предно предаване (FWD)

Това е най-разпространеният тип задвижване, предлаган на пазара. При него връзката между двигател и скоростна кутия е разположена отпред (обикновено напречно), като цялата енергия се предава на предните колела.

Защо е добро?

Най-вече това е икономическо решение, тъй като няма нужда да се предава мощността на задната ос. Колата не се нуждае от карданов вал, който минава през центъра. Отсъстват „тунел” на кардана и на задния диференциал, които обикновено изяждат пространството за пътници и багаж.

Комбинацията е добра особено през зимата, тъй като тежестта на двигателя е върху водещите колела и това дава по-добро сцепление при заснежен път. Загубата на мощността, както и разходът на гориво са по-малки, а освен това ремонтът е по-евтин.

Продължението на материала четете на Automedia.bg


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase