Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

Частен съдебен изпълнител продава сградата, в която се помещава централата на БДЖ. Причината са просрочени задължения в размер на 103 милиона лева. Как да се стабилизира Националният ЖП превозвач и защо БДЖ не може да върне заемите?
Oще по темата


"Държавата винаги е отговаряла на исканията на железницата за финансиране. Трябва ясна финансова визия за управлението на Железницата. Държавата има силата да регулира този процес. Трябва да се направи нова схема, която да балансира развитието на цялата транспортна система", обясни бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев.

Според него в "Денят ON AIR" окаяното състояние на Железницата се дължи на 10-годишното бездействие на ръководството ѝ.

"До 1989 г. БДЖ возеше централно, а автобусите разпръскваха от гарите. Където имаше влакове не се позволяваха автобуси. След това дойдоха новите пакети за мобилност. Никъде в света няма конкуренция между железопътен транспорт и автобуси", подчерта бившият директор на ИА "Железопътна администрация" Симеон Ананиев.

Пред Bulgaria ON AIR той изтъкна, че финансовото състояние на БДЖ е докарано дотам, че съвсем реален сценарий е кредиторите на Железницата да поемат контрола ѝ.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Анонимен

преди 5 години

Не не е виновен *** че ги е сложил той на тези постове, закопаха България последните 20 години управляващите.

27

Анонимен

преди 5 години

Рано сабале гепаджийски *** са се активирали и щтракат минуси, но и това няма да им помогне!

26

Анонимен

преди 5 години

Да беше само БДЖ, всичко до което се е докоснал герб се е разкапало - погледнете другите държавни фирми само мизерия и кражби. Голяма част от парите за железниците са окрадени или пренасочени за софийското метро.

fallback