От ляво на дясно: Michael Simon, H. P. Baxxter и Rick J. Jordan. Снимка: Balkan Entertainment
fallback

Снощи германските техно легенди Scooter изнесоха първия си концерт в България, който ако запомнят въобще, със сигурност ще е със смесени чувства.

От една страна, посещаемостта на концерта бе доста ниска, но от друга, всички присъстващи бяха наясно за какво са там и познаваха в детайли творчеството на групата. 

Липсата на случайни туристи сътвори нечовешки купон, а свободните пространства само помогнаха на якото трещене. 

Час преди концерта се срещнахме с Rick J. Jordan – композитор и звуков инженер на Scooter, за да си поговорим какви ги вършат тримата напоследък и какво да очакваме занапред...

В последните месеци усилено работите в студио върху нов албум, който се очаква през пролетта. Разкажете малко за него.

Да, наистина работим, но не мога да кажа кой-знае какво, защото сме още в началото – за момента само събираме идеи, експериментираме със стилове. Изглежда, че ще бъде по-различен от предишния. Разбира се, енергията, типична за Scooter, ще се запази, но ще има повече прогресив и електро влияния.

Как ловувате за нов звук? Знам, че ходите много по клубове...

Да, точно така. Излизаме много – от една страна, за да се забавляваме, но и за да поддържаме топлата връзка с клубната и електронната сцена, да видим как вървят нещата, на какво реагира публиката и какво правят колегите.

Разбира се, по-голямата част от работата по новия звук е чисто студийна и се базира на множество експерименти, които правим, докато не чуем нещо, което ни харесва, и не си кажем: „Ето това е!“.

Много често ползвате култови тракове на групи или музиканти, но винаги преработени през вашия собствен стил. Очевидна е връзката ви с електронната сцена, но кое ви вдъхновява повече – тя или песните, които преработвате и правите част от нея?

Идеята е да ги комбинираш и най-вече – да комбинираш музика, която не е денс, с електронна. Правим го от 90-те и обожаваме идеята да вземем стара песен и да я преработим в абсолютно различен музикален контекст, правейки я нещо различно и ново.

Вие сте една от най-продуктивните групи, с 45 хита и 17 албума и постоянно правите нови проекти – как се промени музиката ви през годините?

Звукът постоянно се променя и ако в началото е била много по-лека и денс, с елементи от рок и джаз, в последните 10 години семплираме съсем различни стилове – хип-хоп, метъл, алтърнатив...

Scooter е едно от малкото изключения сред групите, станали суперизвестни през 90-те, защото част от големите ви успехи всъщност се случиха в последните 3-4 години. Как го правите?

Ами честно казано, с H. P. (Ханс-Петер – вокалът на Scooter – бел. авт.) започнахме да работим още през 1986-а. Което е 8 години преди първия ни голям успех. Това ни направи доста по-опитни в изкуството да запазиш високите нива на продуктивност и иновативност.

Много други колеги постигат успеха си 2 години след началото. Може би това е един от ключовете към успеха ни – знаем, че трябва постоянно да работим и да запазваме високите нива на креативност, за да продължаваме.

Вие сте част от единствената сцена, от която в последното десетилетие постоянно излизат нови неща, като например дъбстепът. Кое е най-интересното ново нещо за теб?

Определено си падам по прогресивния звук. Но понякога, честно казано, имам нужда от трайбъл – чист ритъм без много зарибяващи елементи...

Ако трябва да посочим един от най-типичните елементи на собствената ви музика – то той би бил именно зарибяващите елементи – фраза в текста или звук, който е супер запомнящ се и се забива в главата много след като парчето е свършило... Нарочно ли търсите тези примамки?

Не, по-скоро си правим музиката и те се раждат. И когато преработваме или слушаме песни, които ремиксираме, си казваме – ето, това може да бъде зарибяващата фраза. Разбира се, Ханс често нарочно измисля припеви, които карат хората да крещят с него, докато пее.

Понякога не е лесно да бъдеш една от най-успешните германски банди на всички времена, защото лесно казваш неща като „германците не могат да танцуват“ и всички ви вярват...

Е, какво друго да кажем, когато е факт – всичките ни танцьори са чужденци...

Друга супер група от Германия в момента е Rammstein, с които сте работили. Това ли е лицето на немския звук? Доста хард...

Наскоро четох едно списание за електронна музика и според тях Германия е родината майка на електронната музика. За нас винаги е изглеждало, че през 80-те всичко дойде от Великобритания, но изследователите твърдят, че всичко е тръгнало от нас – с банди като Kraftwerk и Klaus Schulze. От друга страна, метълът и тежкият рок са неразривна част от германската музикална култура. Така че може би да – Германия е страна с дълбоки корени на електронната музика и тежкия звук.

В последните години почти няма световен артист, който да е станал известен само заради музиката си – съвременните музиканти постоянно измислят как да я свържат с другите изкуства – кино, театър, пърформанс, танци и т.н. Как измисляте концепциите за своите шоута?

Със сигурност ние тримата лично следим и измисляме концепциите за участията си. Разбира се, имаме мениджър и екип от съветници и професионалисти, но ние решаваме кое кога и как да се случи. Огънят, танцьорите, светлините – искаме всичко да се случва както сме си го представили.

Виж снимки от концерта на бандата!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

27

Ыснек

преди 13 години

Да,говорите вы по русски нормально!все слова исковеркали!

26

IVAN

преди 13 години

Бля, какой непонятный язык, как будто буквы в словах поменяли местами)))))))))Наконец то у Scooter будет альбом Электро хаус!!!!!!!!!!!!!RESPECT!!!

25

Гошко

преди 13 години

Бях най-отпред и усещането и изживяването бяха нереални. Все едно бях напуснал Земята за един час. И повярвайте ми както бях отпред усещането ми беше за 50 000 зад гърба ми. Уникални!!! OUR HAPPY HARDCOREп.с. Организаторите просто могат да се скрият ако имаше такива изобщо.

fallback