Снимка: Exit Fest
fallback

Не е за вярване, но Prodigy все още ги бива.

Не е за вярване но оцеляхме, за да го установим.

Не е за вярване, че Петроварадинската крепост на EXIT фестивал издържа устрема на психоделичните британци още в първия ден на фестивала. Тълпата беше зверилник, около половин час преди концерта се борихме за живота и дъха си, раздадохме непреброимо количество лакти и сръбски попръжни, сръчкахме няколко здрави сръбски момци и накрая доживяхме на няколко метра от сцената да дочакаме началото.

Беше яко, зрелищно и пичовете наистина разцепиха мрака.

Prodigy са това, което бяха и преди години на концерта в България, а най-вероятно и което са били винаги. Сега те ни накараха да вием и подскачаме от еуфория. Енергията на Лиъм, Кийт Флинт и Максим е същата като от далечната 1994-та, когато No good цепеше. На EXIT Продиджи направиха зрелищен концерт с най-големите си хитове, леко миксирани по нов начин.

Музиката им все още е наркотик, бийтовете все още те карат да се размазваш (и хората около теб докато кецовете им не станат абсолютно безформени и безцветни) и погото все още не ти мърда, ако си близо до сцената.

Изпяха „Smack my bitch up“, „Firestarter“, „Voodoo people“.  Максим изпя и Spitfire от последния им албум, която в оригинал се пее от Джулиет Луис. Да, това е онази супер готина мацка от "Родени убийци". Това обаче изобщо не беше края на екшъна на първата вечер на EXIT 2007. На главната сцена последва Groove Armada. Сещате ли се за онова страшно лятно парче с припева Whenever I'm down I call on you my friend...като в клипа една мацка си спомня супер дивото си лято със своите приятелки докато се мъчи зад бюрото в офиса и гадният й шеф й крещи. Денс вълшебниците направиха концерт със съвършен звук, твърд бас, яки рифове и яко рапиране. И не стига, че новият им албум на групата е супер, но и наживо те са просто съвършени, а и музиката им е разнообразна – от съвършения chill out, през groove, рок, джази и фънки, с елементи от регетон и r'n'b.

За съжаление, наложи с да си тръгнем малко преди края, но и това си заслужаваше, защото по същото време на денс сцената вървеше Trentemoller. Не знаем дали има смисъл да си обясняваме, но ще кажем само че култовият режисьор Дейвид Линч обяви, че иска да работи с този DJ по следващия си проект.

Макар че наживо музиката му не е чак толкова минималистична, както в албумите му, има същата транс енергия, малко звуци, миксирани съвършено. Представянето му беше съпроводено с адски яка анимация, няколко живи музиканти, които ни счупиха главите с откачени мелодии, звуци от насекоми и леко тиктакане. Втори ден (и нощ)

Хитът на втория ден бяха Beastie Boys. Белите момчета не само могат да скачат. Те могат да правят първа класа хип хоп, а освен това изнесоха музикален урок на абсолютно препълнената главна сцена на фестивала.

Подготовката да гледаш Beastie отблизо започва поне 2 часа преди концерта с това да намериш подходящо място, за да виждаш какво се случва на сцената. На нея вече са разположени перкусии, барабани и китари.

Точно в 00:00 на сцената се появява гуруто на грамофоните Mix Master Mike, а след него изскачат Mike D, Adrock и MCA, както и задължителните Money Mark (кийборд) и Алфредо Ортиз (перкусии, барабани).

От хип хоп до инструменталните джаз заигравки в последния им албум “The Mixed Up” и солидна доза китари от пънк периода, Beastiе Boys показаха, че не случайно са номер 1. Ако си мислите, че тези момчета могат да държат само микрофони, много се лъжете.

Mike D се оказа страшен барабанист, Adrock - виртуозен китарист, а MCA демонстрира умения на бас и контрабас.

Като за хип хоп банда, Beastie свириха 80% от времето наживо и не пренебрегнаха нито един период от безумно шантавата си история. Парчета от първото им демо до последния албум накараха хората да си мислят, че са на концерт на няколко банди едновременно.

"Brass Monkey", "No Sleep Till Brooklyn", "So What'cha Want", "Jimmy James", "Sure Shot", "Root Down", "Intergalactic", "Body Movin'", "Remote Control", "3 MCs And 1 DJ","Ch-Check It Out" и задължителната последна "Sabotage" са само част от нещата, които караха тълпата да се върти, като плоча в ръцете на Mix Master Mike.

За нас двучасовият лайф бе достатъчен, за да ни изтощи напълно, но приятно заредените от емоции и други нелегални външи фактори фенове, продължиха под звуците на Danny Tenaglia, на Dance Arena дори след изгрев слънце.

Специално за най-хард феновете бе отворен и специален бар извън фестивалната зона, който започва да работи в 5 сутринта (!!!) и поддържа тонуса на гостите си до 12 на обяд с убийствени бийтове. За съжаление, тази тъй приятна атракция се намира точно до щаба на Dnes.bg в EXIT.

В програмата следват имена като Basement Jaxx, Роджър Санчез и RNB коктейл, забъркан от Лорин Хил и Снуп Дог.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

neverwinter

преди 16 години

biah na koncerta v poland na open er festival usven tiah ima6 biork rozcepvane

10

Кирил

преди 16 години

Това за Кийт и Флинт е навик от времето когато Лирой Торнхил все още беше член на групата (през 2000 г. напусна) , но все още е в контакт с тях. Сега си Ди-джейства човека, и имам един негов кратък сет в плейъра - нещо средно между брейкбийт и електро.

9

spursfan

преди 16 години

мммда, т'ва за кийт и флинт е наистина нелепо!!! а иначе колкото и да се напъваме ние българите ще си останем най- смотаната публика, за съжаление...

fallback