Хилдур Гиднадоттир. Снимка: БГНЕС
fallback
Ехото от наградите "Златен глобус" утихва, но шумът около номинациите за "Оскар" тепърва ще се разстила като червения килим пред "Кодак тиътър". Докато критиката брои ребрата на Хоакин Финикс в "Жокер" и жонглира с шансовете на Тарантино срещу Скорсезе в категорията за най-добър филм, обръщаме поглед към саундтраците на три от най-коментираните заглавия за изминалата година.
 
Исландка облича в звуци трагедията на "Чернобил"
 
Най-голямата ядрена катастрофа в историята на човечеството бе разказана в пет епизода от шведа Йохан Ренк, който тийнейждърите на 90-те разпознават като музикантът Стака Бо. "Чернобил" спечели "Златен глобус" за най-добър мини сериал и поддържащ актьор, а епичната агония една човешка грешка в комунистическа Украйна е обвита в мелодиите на Хилдур Гиднадоттир („Анимато мюзик“/Universal Music Group).
 
Исландката свири на чело от петгодишна, а концерти започва да изнася на 10. В биографията й като сигнална лампа за повишена радиоактивност свети и музиката към "Жокер", за който има номинация за "Оскар". Хилдур живее в Берлин с малкия си син и е превърнала етаж от стара фабрика в свое студио. Когато започва работа по "Чернобил" не предполага колко близки до нея хора са афкетирани от трагедията. "Инжинерът, с който работих, е от Италия и имаше страшно много здравословни проблеми заради директно излагане на радиация. Разпростряла се е толкова тихо и в такъв чудовищен мащаб. Голямото предизвикателство да композираш по тази история бе в това, че тя е смазващо реална, а не измислица", разказва Хилдур.
 
Краят на дъгата за Джуди Гарланд
 
Рене Зелуегър може да пее и това бе отчетено с номинацията й за "Оскар" в мюзикъла "Чикаго" (2002). Постижението й с кабаретен ореол обаче прилича на чернова в час по музика в сравнение с емоционалния интензитет в изпълненията на Джуди Гарланд в Judy. Актрисата посещава вокален педагог в продължение на 4 месеца и заковава на живо всяка нота от епичните концерти на звездата в лондондския театър Talk of the Town.
 
Саундтракът Judy (Анимато мюзик/Universal Music Group) е първия албум на Зелуегър. В него тя обединява сили с поп звездата Сам Смит за уникална версия на една от най-емблематичните класики на Гарланд – Get Happy, и си партнира с Руфъс Уейнрайт (съавтор на повечето хитове на Роби Уилямс) за красив римейк на Have Yourself A Merry Little Christmas
 
Зелуегър прави интерпретации на едни от най-обичаните и популярни класики на любимката на Америка като Come Rain or Come Shine и Over the Rainbow. Записите на изпълненията в Judy са направени в Abbey Road Studios в Лондон и улавят наелектрезиращата енергия на Гарланд на фона на бурния й личен живот и нестабилно здравословно състояние.
 
Диамантени обeци от Елтън за късмет
 
Актьорът Тарън Еджъртън получава безценен подарък по време на снимките на "Рокет мен" – първият чифт диамантени обeци, които Елтън Джон си купува още преди да се превърне в сензация през 70-те. Легендарният изпълнител е ключова част от творческият екип на филма, но съзнателно избира да не дирижира емоционално саундтрака. Еджъртън минава вокален мастър клас с продуцента Джайлс Мартин. От трансформацията на Saturday Night’s Alright for Fighting в епично групово изпълнение, до превръщането на I Want Love в сърцераздирателен момент на конфликт по време на вечеря в семейството на малкия Реджи (Елтън Джон), всяка песен е замислена така, че да следва уникалния разказ във филма.
 
Саундтракът към "Рокетмен" включва изцяло нова песен-дует между Елтън и Тарън - (I’m Gonna) Love Me Again и тази песен донесе на британската икона първата номинация за Златен глобус в тандем с дългогодишния му съавтор и верен приятел Бърни Топи.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback