Снимка: архив, БГНЕС

Децата се справят по-добре на тестове по математика, ако са я учили на фона на музика, установи анализ на изследвания, проведени в продължение на почти 50 години. За това съобщи електронното издание физ.орг.

Смята се, че музиката може да направи математиката по-забавна, да задържа вниманието на учениците и да помогне на мнозина да преодолеят страха и тревожността от математиката. Музиката може да повишава мотивацията и учениците може да оценяват по-високо и по-добре математиката, сочи преминала независима оценка статия в специализираното издание "Едюкейшънъл стадис".

Начините за интегриране на музиката в часовете по математика варират от пляскане с ръце в ритъма на музика, докато се учат числа и аритметични действия до използване на математика за дизайн на музикални инструменти.

Предишни изследвания установяват, че децата, които се справят добре с музика в училище, постигат и по-добри резултати и високи оценки и на тестовете по математика. Досега обаче не бе установено дали преподаването на музика на децата и юношите подобрява техните резултати по математика.

Ръководител на изследването е д-р Айка Акън от Факултета по софтуерно инженерство на университета Анталия Белек. Тя и екипът й са анализирали в академични бази данни резултатите от 55 изследвания в тази сфера по света за периода 1975-2022 г. В тях са участвали почти 78 000 души - деца от детска градина до студенти в университета.
(БТА, Антоанета Маркова)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase