Снимка: БГНЕС
fallback

Повечето дискусии относно недостатъците на онлайн образованието се фокусират върху неговите отрицателни ефекти върху обучението. По-малко очевидно, но също толкова важно е това как дистанционното обучение влияе на използването на хумор от преподавателите.

Наред с други предимства, хуморът създава положителна среда за учене и кара учещите да бъдат по-мотивирани за знания.

Пандемията не елиминира изцяло хумора между преподаватели и учещи, но е по-трудно използваем във виртуалните, отколкото в реалните класни стаи. Коментарите и историите, които обикновено карат учениците да се смеят, нямат същия ефект в онлайн средата.

Хуморът има преди всичко социален характер. Успешният хумор зависи от възможността на хората да разберат контекстуални индикатори – жестове, мимики и поза. Той може да включва и интонацията на гласа на човек. В дистанционната среда възприемането на тези неща е по-трудно.

Лошото качество на аудио и видеовръзките може допълнително да наруши гласа и образа на учителя, както и отговорите на учениците. Според Марк Шац, професор по психология и автор на книга за тайните на писането на комедия, "виртуалната платформа премахва или свежда до минимум механизма на обратна връзка, който ръководи избора и предаването на хумора".

Хуморът е социален и в друго отношение. Често разчитаме на реакциите на другите, за да потвърдим дали нещо е забавно. Нещо повече, когато чуем някого да се смее, това може да ни подтикне и ние да се усмихнем или засмеем.

Тези видове желани отговори често липсват при дистанционно обучение, особено когато камерите на студентите са изключени. Това оставя само имената им като аватари, които не реагират на видеоекрана на учителя.

Разсейването – убиецът на хумора, почти винаги присъства. Хората блуждаят зад изключената камера и се занимават с други неща, докато междувременно са в онлайн лекция, пише theconversation.com, цитиран от Bulgaria ON AIR.

Все още е рано е да се отказваме от хумора при дистанционното обучение. Предизвикателството за учителите се крие не само в адаптирането към новите технологии, но и в разбирането на това какво прави едно нещо забавно.

Хуморът никога не може да бъде сведен до универсален модел. Повече изкуство, отколкото наука, хуморът трябва да реагира на непрестанно променящите се обстоятелства и личности, което е ключът към неговото оцеляване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

4

Анонимен

преди 3 години

Да, няма хумор в часовете онлайн. Няма възможност да говорят всякакви неща без свян и притеснение от учители и съученици. В реална работна среда- в повечето случаи - един "хумор", добре е, че остава между стените на стаите.

3

Анонимен

преди 3 години

Дистанционното обучение няма "достатъци", вие недостатъци сте тръгнали да му търсите!То няма едно нещо, което да е наред с него. Хуморът е последната причина, която следва да се обсъжда в случая.Това убийство на децата и образованието тотално разсипа и попиля и малкото останало качество в системата. Няма друга европейска държава, в която децата да седят година без нормален учебен процес. Срам и позор! Ще му бере плодовете отново народът - който остане от него на територията, разбира се.

2

до 1

преди 3 години

ми хващай пътя като не ти харесва България - границите са отворени

fallback