Снимка: istock
fallback

Големите вериги хранителни магазини, в които можем да открием и всичко останало, от което имаме нужда в ежедневието, разчитат на редица маркетингови трикове, с които да накарат потребителите да купуват повече. Въпреки че сме чували за някои от тези трикове, продължаваме да се връзваме на тях. Веднъж попаднали в капана на обикалянето в магазина в търсене на онова, от което имаме нужда, ние слагаме в количката още и още продукти, в много случаи такива, които не ни трябват, но сме изкушени да купим.

Как става това? Благодарение на психиката и сетивата ни, от които успешните маркетъри се възползват.

Сетивата играят съществена роля в покупателното желание на клиентите
 
Ако влезете в магазин, в който мирише лошо, по-скоро бързо бихте излезли от него с 2-3 неща, които сте купили набързо. Но ако от вратата бъдете посрещнати от ухание на печено пиле на грил или други вкуснотии, миризмите ще ви привлекат да останете задълго в магазина, а и да си купите повече неща.
 
Неслучайно количките стават все по-големи
 
Вероятно ви е направило впечатление, че количките са доста по-големи, отколкото в миналото. Това е така, защото несъзнателно човек се стреми да напълни количката, докато пазарува без да се замисля. Търговците се възползват от тази слабост на мозъка.
 
Колкото повече купувате, толкова повече консумирате
 
Неслучайно в много случаи промоциите и намаленията важат за цели опаковки от даден продукт. По този начин магазинът ви стимулира да купите по-голямо количество с надеждата следващата седмица да се върнете отново за още.
 
Средностатистическият купувач помни цените на 3-4 продукта, не повече
 
Това също е слабост, която е напълно нормална и която ни тласка да купуваме повече продукти. Обикновено купувачите помнят цената на основните продукти, като хляб, сирене, яйца, прясно мляко. Пресмятайки тяхната сума ви се струва, че няма да похарчите много пари и неусетно добавяте в кошницата. Ето защо на касата все се изненадвате защо сметката е толкова по-голяма от очакваното.

Всички трикове вижте в Az-jenata.bg тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 4 години

На 31.12 в Била в Стара Загора помело с промоционална цена 2.49 ми таксуваха на касата за 3.99, която е нормалната цена. На въпрос към менаджера защо, ми отговори, че било от друг доставчик. На въпроса защо не е сменена цената само повдигна рамене... Номера с промоционалните цени и таксуване на редовни на касата е постоянен в Била.

16

Анонимен

преди 4 години

Защо се слагат звездички, когато се използва най-обикновена дума, с която се обяснява, че на определена витрина се предлагат колбаси, които не са цели, а са на парчета?В коментар 14 е употребена същата дума, но в единствено число и в среден род и там не е заличена, а в коментар 17 същата дума, написана в множествено число, е заменена със звездички.

15

Анонимен

преди 4 години

Близо до пл."Славейков" в София, на ул."Раковски" има магазин на "Билла". Нека да обърнат внимание на това, че периодично там се появяват конски мухи, големи като стършели и се въртят все около топлата витрина, където могат да кацат свободно върху ястията и нaрязаните колбаси.Случва се рядко, но е много неприятно.

fallback