Pixabay

По бизнес етикет емоциите в офиса трябва да остават настрана. Когато обаче ръководите хора, е редно да се съобразявате с тяхното душевно състояние и нужди, ако искате да имате силен, сплотен, лоялен и ефективен екип. Балансът между това да влизате в положението на служителите си и едновременно да ги ръководите и мотивирате, ви прави емоционално интелигентен лидер. 

Как този тип шефове решават трудните ситуации? Като за начало има 4 въпроса, които трябва да зададете, за да дефинирате предизвикателствата пред служителите си в конкретната ситуация и да предотвратите потенциално фиаско.
 
1."Как ти се отразява тази ситуация?" 
Без значение какъв отговор ще получите, благодарете на колегите си затова, че са споделили и им кажете, че ще вземете предвид тяхната гледна точка. Окуражете ги да споделят повече информация относно това какво ги притеснява и напряга. Слушайте внимателно, за да се опитате да направите адекватен план и краен срок на задачата, съобразно техните притеснения и нужди.
 
2. "Как това ти пречи да успееш?" 
Ако проблемът се корени в отношението на колега или някаква техническа неизправност, можете да вземете незабавни мерки да го отстраните и да улесните изпълнението на задачата. Когато хората получат възможност да се изкажат без да бъдат обвинявани и порицавани, вие печелите тяхното доверие и лоялност.
 
Още по темата четете в Tialoto.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase