Снимка: архив, Reuters

Жените заплащат повече пари за едни и същи стоки в сравнение с мъжете, като по този начин биват негласно таксувани с тъй-наречения "розов данък", пише в. "Дейли мейл".

Експерти в модния бизнес провели проучване с обикновен бял тишърт, с един и същ размер и еднаква материя, продаван на жените и на мъжете.

Оказало се, че стоката, предназначена за дамите, се предлага с 45% по-висока цена на територията на Великобритания. Това важало за почти всички големи марки, като "Гап", "Ривър айлънд", "Ейч енд Ем" и др.

Специалистите наричат по-високите цени за женските стоки "розов данък", който представлява скрита надценка за дамския асортимент.

Експертите отбелязаха, че по време на проучването им не само цветът, а също така материята и кройката на повечето фланелки за мъже и жени били идентични.

Парадоксалното било, че за направата на мъжки тишърт отива повече материал и въпреки това представителите на силния пол си купуват подобни артикули на по-евтини цени в сравнение с дамите.

/БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase