Струва си човек да прави комплименти в заведенията за бързо хранене, твърдят австрийски икономисти, анализирали големината на 100 порции сладолед и на 800 дюнера, съобщи ДПА.
Учените от университета на Инсбрук изпратиха доброволци да купуват сладолед от машина в заведения за бързо хранене няколко дена. За да бъде преценен ефектът на похвалите и признанието в общуването с потребителите, те е трябвало да казват: "Вашият сладолед е най-добрият в града". След като си тръгвали с фунийката сладолед, я измервали на малък кантар.
Резултатите показват, че благодарение на похвалата доброволците са получавали средно 10 процента повече сладолед, пише БТА.
Учените са експериментирали и какъв е ефектът на бакшиша. С него клиентът получава средно 17 процента повече, но като се приспадне допълнителната сума, количеството e само 7 процента повече.
През следващите дни порциите на любезните клиенти нараствали все повече.
"Има тенденция нематериалните стимули, като признание и похвала, да се подценяват и да се надценяват паричните стимули" - каза ръководителят на изследването Михаел Кирхлер.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
2
Али Ръза
преди 6 годиниНищо не разбрах, кого трябва да хваля, какво трябва да хваля, на машини за сладолед ли да се подмазвам, абе нищо. И като се сетя, че авторката сигурно е изкарала вишу ми става лошо.Лошо ми е.
1
zeus
преди 6 годиниАвстрийски икономисти анализират традиционното им ястие дюнер, да коментирам или по-добре да замълча...