Снимка: архив Reuters
fallback

Струва си човек да прави комплименти в заведенията за бързо хранене, твърдят австрийски икономисти, анализирали големината на 100 порции сладолед и на 800 дюнера, съобщи ДПА.

Учените от университета на Инсбрук изпратиха доброволци да купуват сладолед от машина в заведения за бързо хранене няколко дена. За да бъде преценен ефектът на похвалите и признанието в общуването с потребителите, те е трябвало да казват: "Вашият сладолед е най-добрият в града". След като си тръгвали с фунийката сладолед, я измервали на малък кантар.

Резултатите показват, че благодарение на похвалата доброволците са получавали средно 10 процента повече сладолед, пише БТА.

Учените са експериментирали и какъв е ефектът на бакшиша. С него клиентът получава средно 17 процента повече, но като се приспадне допълнителната сума, количеството e само 7 процента повече.

През следващите дни порциите на любезните клиенти нараствали все повече.

"Има тенденция нематериалните стимули, като признание и похвала, да се подценяват и да се надценяват паричните стимули" - каза ръководителят на изследването Михаел Кирхлер.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

2

Али Ръза

преди 6 години

Нищо не разбрах, кого трябва да хваля, какво трябва да хваля, на машини за сладолед ли да се подмазвам, абе нищо. И като се сетя, че авторката сигурно е изкарала вишу ми става лошо.Лошо ми е.

1

zeus

преди 6 години

Австрийски икономисти анализират традиционното им ястие дюнер, да коментирам или по-добре да замълча...

fallback