Снимка: Reuters, архив

Всеки допълнителни 500 метра в разстоянието до магазина за тютюневи изделия водят до увеличаване на вероятността пушачът да се откаже от вредния си навик с от 20 до 60 процента, установи изследване на Лондонския университетски колеж и Финландския институт за професионално здравеопазване, цитирано от Ройтерс.

Учените комбинирали резултатите от две вече проведени изследвания с над 20 000 настоящи и бивши пушачи, като засекли разстоянието между дома и най-близкия търговски обект за продажба на тютюневи изделия.

В началото сред участниците имало 6259 настоящи пушачи в едното изследване и 1090 в другото. През втория етап, между 3 и 9 години по-късно, респективно 28 и 39 процента от участниците отказали цигарите, като 39 процента от хората сменили местожителството си.

Участниците, които се преместили на поне 500 метра от най-близкия магазин за цигари, имали средно 16 процента по-голям шанс да се откажат от вредния си навик, в сравнение с тези, които останали на същия адрес. При някои от хората процентът достигнал 57.

"Знаем, че голяма част от пушачите биха искали да се откажат от навика си, но им е трудно, защото цигарите съдържат пристрастяващи вещества", коментира един от авторите на изследването, д-р Мика Кивимаки. "Може би по-голямото разстояние до обекта за продажба на тютюневи изделия би направило решението по-лесно".

Остава неясно дали резултатите от проучването са валидни и за местоработата на пушачите, или само за адреса на местожителство, допълни Кивимаки.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase