Снимка: архив Reuters

Децата, които посвещават много време на видео игри, често са с по-добри интелектуални и социални умения от връстниците си, ограничавани в това забавление, установи международен екип от учени, анализирайки данните за хиляди подрастващи в Европа, съобщи в. "Индипендънт".

За изследването си международният екип от учени в Колумбийския университет в Ню Йорк е използвал данни за психичното здраве на деца от 6 до 11 години.

Резултатите показват, че играещите повече видеоигри са с 1,75 пъти по-голям шанс да са с по-висок интелект и 1,88 пъти с по-добри училищни знания. Освен това тези деца създават по-добри отношения с връстниците си.

Учените не са установили значима връзка между видеоигрите и психичните проблеми. Те обаче предупреждават резултатите им да не се посрещат прекалено ентусиазирано и препоръчват все пак да има ограничения за времето пред екрана. Те настояват и за допълнителни изследвания на механизмите, с които видеоигрите стимулират децата.

За ползата и вредата от видео игрите се говори отдавна. Според някои изследвания те предразполагат към насилие, агресивност и антисоциално поведение. Според други обаче умерената игра е полезна, пише БТА.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase