Снимка: архив, Ройтерс

Уикендът е предназначен за отмора и приятни занимания, но във времето, когато голяма част от живота е пренесен в социални мрежи като Фейсбук, Туитър и Инстаграм, хората не се свенят да лъжат за това как са прекарали почивните си дни, за да изглеждат по-интересни в очите на останалите, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания от сайта за туристически оферти Lastminute.com.

Допитването разкрива, че една пета от потребителите на социални мрежи си съчиняват истории за уикенда, за да изглеждат по-интересни, и дори не се свенят да ги подкрепят със снимков материал. Същият процент хора се оказват толкова отегчени през почивните дни, че си измислят приключения, за които да разказват, когато отидат на работа в понеделник.

Най-наглите стигат до там, че свеждат подробностите за "невероятния си уикенд" до знанието на всеки един от колегите си.

Три процента от анкетираните признават, че са се вживявали до такава степен в съчинените си преживявания, че са слагали фалшив тен в неделната вечер, за да могат на следващата сутрин в службата да се хвалят със слънчевите си преживявания през уикенда.

Анкетата показва още, че близо една четвърт от британците споделят минимум пет публикации в социалните мрежи през почивните дни, а седем процента публикуват десет или повече постове.

Десет процента от анкетираните лъжат, че партньорите им са ги изненадали с романтичен уикенд. Четиридесет процента от участниците в допитването не крият, че си съчиняват истории просто защото уикендите им са непълноценни. Същият процент анкетирани не искат останалите потребители да ги мислят за скучни.

Проучването разкрива също, че между петък и неделя много британци прекарват повече време в социалните мрежи, отколкото по заведения или отдадени на интимни ласки.

Чуждите преживявания през уикенда будят завист сред един на всеки петима потребители на социалните мрежи, основно сред дамите.

Младите на възраст между 18 и 24 години са най-склонни да си спестяват истината относно това как са прекарали уикенда. Допитването показва, че най-честата заблуда, "пробутвана" от 25 процента от потребителите, е за непланирано пътуване през почивните дни.

Сред най-екстремните и чудати лъжи за прекараното през уикенда време са твърденията за плуване с делфини, размотаване със знаменитости, въображаеми сексуални завоевания. Сред участниците в допитването са се намерили дори такива, които са разказвали небивалици от типа, че през почивните дни случайно са се натъкнали на вкаменелости от динозавър, участвали са в голи екскурзии или са видели шефа си на нудитски плаж.

"Социалните мрежи се превръщат във все по-важна част от съвременния живот. Изглежда дори, че хората живеят един живот онлайн, и един реален. За да запазят "Фейсбук имиджа си" или за да придобият по-голяма увереност, сравнявайки заниманията си през уикенда с тези на своите приятели, мнозина прибягват до лъжи", казва поведенческият експерт Джуди Джеймс. /БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase