Снимка: Reuters, архив

Британска компания за проучване на общественото мнение пусна интересен онлайн инструмент, в който може детайлно да се представи профилът на типичния потребител на повечето световни марки. Тук влизат и световни политически лидери, спортни клубове и музика.

От Бизнес инсайдър са направили сравнение на потребителите на две от марките, чиито потребители имат най-голяма вражда – Android и Apple. Оказва се, че различията между двата типа потребители са доста по-дълбоки от простото предпочитание на мобилен телефон и операционна система за него.

Собствениците на продукти на Apple са склонни да харчат повече. Нещо повече – те имат по-висок социален статус от хората с Android.

И ако горното звучи логично и се знае отдавна, то профилите предоставят и далеч по-интересни детайли за предпочитанията на двата типа потребители. Така например феновете на Apple са най-често и фенове на Бионсе, а тези на Андроид – на Оли Мърс.

Средният потребител на Apple е жена на възраст между 25 и 39 г., занимаваща се с медии, маркетинг или издателска дейност. Месечно харчи над 1000 паунда. По политически убеждения по-скоро е центрист.

Типичният потребител на Android пък е най-често мъж на възраст между 18 и 24 г. Той живее в по-бедните части на Великобритания, а политическите му убеждения клонят към ляво. Феновете на Android най-често работят в IT сектора, медиите, издателствата или в сферата на енергетиката и комуналните услуги. Той най-често е на най-ниското стъпало на кариерата си и затова харчи едва 125 паунда месечно.

Разлики има и що се отнася до предпочитаните ястия. Любимо на потребителите на Apple е гриловано сирене халуми, обичат и начос. Парадоксално, предвид средствата, които отделят месечно, феновете на Android предпочитат печен гълъб.

Феновете на Apple четат издания като Гардиън или Грация. Седмично гледат между 1 и 5 часа телевизия, а прекарват до 35 часа в интернет. Потребителите на Android пък прекарват до 50 часа пред телевизорите, изданията, които четат, са предимно научни.

Тези с устройства Apple пренасят вкуса си към лукса и при други продукти. Така те обичат дрехите на Hoolister и Lewis. В дома си имат уреди на Sony. Любимата им марка автомобили е BMW.

Android феновете се обличат от Gap, Monsoon, както и от магазини с отстъпки. Най-често карат автомобили Nissan.

Когато стане въпрос за забавления, феновете на Apple си падат по доста актуални заглавия и имена. Сред любимите им филми са „Гравитация“, „Наистина любов“, „Туристът“, „Сам вкъщи“ и „Замръзнало кралство“. Харесват сериалите „Сексът и градът“, „Приятели“ и др. Слушат най-често Бионсе, Грийн дей и Не Йо.

Феновете на Android се занимават с по-нетрадиционни заглавия. Сред любимите им филми са „Героите на Кели“ и „Пришълецът срещу Хищникът“. Сред любимите им сериали е „8 прости правила“. Обичат песните на Оли Мърс, Рита Ора и Джеймс Блънт.

Феновете на Apple описват себе си като умни, забавни и уверени, а тези на Android като любезни, спокойни, но и бойци.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase