Снимка: Reuters, архив
fallback

Възрастта на алкохола вече не играе толкова голяма роля на пазара на спиртни напитки. Тя показва колко време течността е била в бъчвата, а не колко е добра, посочва по време на семинар Дейв Бруум, автор на „The Complete Bartender's Guide”, цитиран от CNBC.

Самият семинар се фокусира върху шотландското уиски, но експертите твърдят, че този принцип се отнася и за другите видове уиски, създавани по цял свят. Това се превръща във все по-важно послание за купувачите, разглеждащи щандовете на магазините за алкохол, на фона на факта, че много производители на алкохол пускат на пазара едновременно уиски без посочена възраст и много редки и стари бутилки.

Но това предполага и промяна на вкоренените възприятия, че по-старото е по-добро, посочва Джералд О'Кенард, директор на Института за изследване на напитки. По думите му има изключително много хора, които са свикнали да обръщат голямо внимание на възрастта на алкохола.

„Те могат да пропуснат много наистина добри неща“, коментира О'Кенард.

Няколко фактора допринасят за бума на новите продукти, на които възрастта изобщо не е отбелязана. Първият е увеличаващият се брой производителите на алкохол от 2010 г. досега, който доведе до появата на непознати досега продукти, при които възрастта не е от ключово значение, пише CNBC.

Тези компании не са обърнали такова внимание на възрастта, защото просто се опитват да започнат бизнеса си, твърди Франк Колман, старши вицепрезидент на Destillet Spirits Council of the United States.

Производителите пък се конкурират все по-активно, докато търсенето нараства. Продажбите на скоч се увеличават с 3,6% през 2012-2013 г. според DISCUS. Тези на бърбъна скачат с 6,8%, докато тези на ирландско уиски отбелязват ръст от 17,5%.

Един 12-18-годишен продукт изисква производителят предвидливо да отдели бутилки настрана и то преди повече от десетилетие. Да мислиш толкова години напред обаче е трудна задача.

Ако възрастта няма значение, кое има тогава? Зрелостта, дървото и характера на дестилерията, твърди Бруум. Ако производителите не се притесняват за специални напитки, свързани с възрастта, те имат по-големи възможности да представят уникални продукти със специални вкусове. Новата тенденция пък е от полза за купувачите.

„Липсата на показност за възрастта не означава, че се отказваш от качеството“, категорична е Нима Ансари, купувач и мениджър продажби в Astor Wines and Spirits в Ню Йорк. По думите ѝ производителите на специални напитки използват качеството, за да се отличават.

Случаите, в които не се обръща внимание на възрастта, пък могат да доведат до повече експерименти от страна на купувачите.

„Опитайте колкото можете повече различни видове“, твърди Ансари. О'Кенард пък препоръчва разглеждането на описанието на продукта, както и на коментарите за него, за да може всеки да открие вкусовите прилики с марките и продуктите, които вече е опитвал и харесал.

Повече новини от Style четете в сайта на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

3

Анонимен

преди 9 години

Ако имаше значени кафевия бряг(слънчев бряг) няма ше да е залят от водка по левче канчето.

2

OVCHO

преди 9 години

Ima razbirase i znachenie vazrasta na piacha.

1

Ужас

преди 9 години

Парад на парвенютата, нима всеки забъркан спирт с есенция и боя може да се нарече напитка?!? Яко ни се промиват мозъците, само и само да се увеличава оборота и печалбите от продажби, но на каква цена- някой маркетингови келепир да си начешат егото и да докажат самодоволно, че и байно подходящо опаковано и рекламирано ще успят да пласират за уникат!!!?

fallback