Роботът Пепър, Снимка: Reuters

Японската фирма "Софтбанк" представи робота си Пепър, който разбира човешките чувства благодарение на система, анализираща жестове, изражения и тона на гласа, съобщи БиБиСи.

Хората могат да общуват с Пепър като с "приятелите и роднините си", а той може да изпълнява различни задачи, пише БТА.

За пръв път в човешката история дадохме на робот сърце и чувства, каза директорът на "Софтбанк" Масайоши Сон.

Продажбата на робота ще започне догодина. Цената му ще е 1930 щатски долара. Още от утре прототипи на Пепър ще бъдат доставени в два магазина на "Софтбанк" и клиентите ще имат възможност да общуват с тях.

Заради застаряващото население и намаляващата раждаемост в Япония се очаква търсенето на роботи да нараства, а страната и сега е сред най-големите пазари за тях. Според прогнозите в бъдеще ще ги купуват не само предприятията, но и домакинствата, за да се грижат за възрастни хора.

"Софтбанк" е разработила Пепър заедно с френската компания "Алдебаран роботикс", чийто мажоритарен съсобственик е от 2012 г.

Японският автомобилостроител "Хонда" също разработва домашен робот - Асимо.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase