Снимка: архив Ройтерс

Търговците на дребно и дизайнерите често пренебрегват закръглените дами. Но напоследък започват да им обръщат все по-голямо внимание, създавайки дрехи с по-големи размери.

Благодарение на това търговците на дребно генерираха 7% увеличение в продажбите на облекла в тази категория. Това им донесе приходи от 17,6 млрд. долара, сочат данни на компанията за маркетингови проучвания NPD Group.

Растежът е стимулиран от традиционните търговци на дребно като H&M и Abercrombrie &Fitch, както и благодарение на новите конкуренти на пазара на дрехи с по-големи размери, пише CNBC.

Всичко това се случва на фона на новините от последния доклад на Institute for Health Metrics and Evaluation, който разкри, че близо 30% от хората по света имат наднормено тегло.

Според Сюзан Грег Когер, съосновател и креативен директор на ModCloth, пазарът е огромен, но не е достатъчно развит.

Компанията за продажби на дребно ModCloth, известна със своите инди и винтидж продукти, е създадена през 2002 г. като магазин за дамски дрехи с всякакви размери. Но Коугър открива, че най-голямото предизвикателство пред бизнеса е фактът, че голяма част от доставчиците не предлагат по-големи размери.

През 2012 г. ModCloth започва да проучва какви са възможностите на пазара за дрехи с големи размери. Само 35% от всичките 1000 търговци, с които фирмата работи по това време, предлагат подобни линии.

"Много, много малка част от дизайнерите, които бяха на пазара, създаваха дрехи с по-голям размер“, коментира Коугър.

През годините индустрията често е стояла настрана от правенето на големи дрехи, опасявайки се, че по този начин може да отблъсне традиционните клиенти. Според Коугър това не е единствената причина дизайнерите да отказват да работят в това направление. Правенето на такива дрехи е нещо повече от различни кройки, защото в създаването на дрехи с голям размер има доста тънкости. Така се оказва, че много продавачи нямат собствено ноу-хау и съответно не са способни да обслужат клиентите.

За да промени това, ModCloth наема опитен екип, който да си партнира с нейните дизайнери. Инициативата помага на компанията да разшири колекцията си. В момента фирмата предлага повече от 1000 модела дрехи в големи размери. Благодарение на този ход тя успя да увеличи продажбите си с 240% миналата година, а това е най-бързо развиващата се категория на сайта ѝ.

"Не осъзнавах колко радикално щеше да е, докато не започнах да проучвам пазара“, посочва Коугър.

Друга компания, оперираща на същия пазар, е Gwynnie Bee, която позволява на дамите да наемат дрехи. Онлайн услугата предлага планове, които варират от вземане само на една дреха месечно срещу такса от 35 долара, до вземането на 10 продукта за 159 долара месечно. Ако жената наистина хареса артикула, тя има възможност да го купи.

„В такъв ротационен модел единственият въпрос, на който трябва да отговорите, е: „Искам ли го достатъчно, за да го пробвам?“, посочват главният изпълнителен директор на Gwynnie Bee Кристин Хънсикър.

По думите ѝ броят на регистрациите на сайта е нараснал с между 10 и 15% през последните десет месеца. Нещо повече – повече от половината потребители, които тестват сайта чрез безплатната пробна услуга, се регистрират официално след това.

Възможно е скоро да има истински бум на пазара на по-големи дрехи. Търговци на дребно като Target и Wal-Mart често предлагат дрехи в по-големи размери, докато магазините Lane Bryant и Catherines на Ascena Retailo Group разполагат с най-голям дял на този пазар.

Lane Bryant вече работи по подобряване на имиджа си сред купувачите. Наскоро марката си партнира с модния дизайнер Исабел Толедо, а след това обяви и предстоящата си работа с дизайнера на бельо Софи Тиле.  

Още за ритейл индустрията четете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase