Снимка: AutoMedia.bg

Следващото поколение на напомпания хечбек Mazda3 MPS няма да бъде с турбо-мотор, съобщава изданието Auto Express, като се позовава на свой източник в компанията. Вместо досегашния 2.3-литров двигател с турбо, новото поколение ще получи атмосферен агрегат с мощност 200 к.с. и 2.0 литра обем. За първи път ще се появи и дизелов MPS.

Атмосферният двигател ще представлява модифицирана версия на агрегата от семейството SkyActive (165 к.с.), който се поставя на стандартната версия на новото поколение на Mazda3 (на снимката). При MPS-версията максималните обороти на мотора ще бъдат увеличени до 7000. Освен това "напомпаната" тройка ще предлага за първи път и дизелова модификация, която ще се конкурира на пазара с Volkswagen Golf GTD.

Засега няма никакви други подробности за новия модел на японците, но шефът на европейското подразделение на Mazda Джеф Гайтън твърди, че динамиката на мотора при бензиновата версия ще бъде съпоставимa с мощната 260 к.с. версия от предишните поколения на модела (на втората снимка). При нея ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.1 секунди. При дизела се очаква резултатът да бъде около 6.8 секунди.

В същото време Mazda разпространи първи официални снимки на версията седан на модела, която технически почти не се различава от хечбека. Все пак има и разлики, като основната е в багажника. Той е по-малък от този на предишното поколение - 419 л срещу 430 л., но пък в същото време отворът му е със 100 мм по-широк.

Освен това седанът Mazda3 е с по-добро аеродинамика от хечбека. Челното съпротивление при него е 0.258 срещу 0.275 на хеча. Колкото до двигателите, те са същите и при двете модификации - атмосферни бензинови мотори 1.5 л (100 к.с.) и 2.0 литра (120 и 165 к.с.), както и турбодизел с обем 2.2 литра (150 к.с.).

Още снимки и новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase