Божидар Димитров показва как се вземат окончателни мерки спрямо вампир. Снимка: Impact Press Group

Шефът на Националния исторически музей Божидар Димитров почерпил с коктейл от вампирска кръв японски кореспондент, дошъл да отрази истерията по мистериозния скелет от Созопол.

Професорът изтъкна любопитната случка като пример как България прави исторически значими открития, които ни откриват нови туристически дестинации. 

"Дадох интервю за вестник "Асахи Шимбун” и признавам, употребих подкуп в размер на 10 лева. Японският кореспондент много искаше да пие коктейл "вампирска кръв”. Купих такъв - на едно барче на плажа в Созопол.

Собственикът гледаше много отчаяно, защото не знаеше дали това ще му бъде реклама или напротив. Нормално е това за хора, които отскоро се занимават с туризъм“, заяви Димитров пред Фокус.

Всички разходи за необичайно мощната положителна реклама за България около откриването на част от мощите на Свети Йоан и вампира били от джоба на Димитров. Той се охарчил с 32 лв. за порция черноморски миди, а "вампирският коктейл" му излязъл 10 лв.

Още по темата

Екип на National Geographic също щял да снима филм за Созополския кръвопиец. 

През август щели да се появят и конкурентите от Би Би Си и History Chanel, както и от една голяма испанска и една голяма руска телевизия за скелета, който се предполага, че е на 700 години и е най-вероятно на пира на име Кривич.

"Покрай случая с Хохегер и онези 1 700 000 евро, дадени за реклама на България, не знам - да са се появили някакви положителни материали за България. Ние не следваме този пример. Ние правим достатъчно значими открития, не само в българската, но и в световната история, и това предизвика заслужен интерес в чуждите медии" допълни Божидар Димитров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase