Ричард Брансън се готви да се гмурне към бреговете на Пуерто Рико. Снимка: Reuters

Сред милиардерите се заражда нова мода – пътуването с частни подводници. Личните самолети и хеликоптери не са новост, но частните подводници все още са рядкост, пише Франс прес.

След като режисьорът Джеймс Камерън се спусна на рекордна дълбочина - почти 11 километра от морската повърхност, в южната част на Тихия океан, той разкри един непознат свят и изключителна възможност за приятно прекарване на времето - пътувания с частни подводници или подводни капсули.

По същото време в другия край на планетата британският милиардер и пътешественик Ричард Брансън се готви да отиде със своята подводница Virgin Oceanic в морските дълбини край брега на Пуерто Рико.

На дълбочина 8600 метра Брансън се надява да открие останки от испански галеони и видове, които не са известни на учените.

Според Чарлз Конен, съосновател на компанията SEAmagine, собствениците на подобен вид транспортни средства са десетина, но броят им ще нараства.

Повечето от тези подводни плавателни съдове имат ограничено автономно движение и се нуждаят от нещо като кораб-майка в близост до тях.

Тези "капсули" могат да се спуснат на дълбочина 150 метра и дори на по-голяма дълбочина като истински подводници.

Когато SEAmagine се появи в този сектор на пазара преди 16 години, яхтите не бяха достатъчно големи, за да транспортират подводници, разказа Конен.

Един от новите клиенти на компанията неотдавна купил 25-метров катамаран, който бил проектиран наново, за да разполага с платформа за хеликоптери и пространство, предназначено за пускане на вода на подводно плавателно средство.

Всяко от продаваните от SEAmagine подводни плавателни средства струва от 1 до 3 милиона долара, а годишните разходи по поддръжката им варират между 15 000 и 20 000 долара.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase