Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Граждани се жалват от високи такси на номера, обявен от РЗИ в София, на който могат да получат информация за коронавируса, съобщиха от офиса на омбудсмана.

Диана Ковачева изпрати препоръка до здравния министър проф. Асена Сербезова, в която настоява телефонът да стане безплатен или да бъдат осигурени достатъчно телефонни линии, с обичайното таксуване за услугата.

Граждани се възмущават, че на обявения от Столичната РЗИ телефонен номер 070050014 за въпроси, свързани с COVID-19, им се начисляват такси, без реално проведен разговор.

"Като омбудсман съм силно обезпокоена и намирам за основателно недоволството на гражданите, че за обаждане на посочения телефон заплащат за услугата по тарифа, съгласно условията на съответния мобилен оператор, като сумата често е значителна. Известно е също, че обажданията към номер 0700 не са включени в пакетите безплатни минути към повечето абонаментни планове", пише проф. Ковачева.

Тя посочва жалба на жена, която прилага разпечатка, от която е видно, че за общо 16 нейни обаждания към сметката й са начислени 8 лв., и то само за изслушани указания на оператора, но не и за проведен разговор със служител на СРЗИ. Жената е недоволна, защото е таксувана, без да е получила реално услуга.

"Смятам, че в условия на пандемия и при засиления интерес на граждани по въпроси, свързани с COVID-19, е недопустимо информирането им да става за сметка на допълнителни, често значителни разходи за телефонната услуга", подчертава омбудсманът.

Във тази връзка Диана Ковачева настоява да бъде обсъдена възможността гражданите да могат да задават своите въпроси за COVID на безплатен за тях телефон, а при невъзможност – да им бъдат осигурени достатъчен брой телефонни линии с обичайното таксуване на услугата.

По думите й практика в тази област има Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), чийто национален телефонен номер с код 0800 за обслужване на гражданите е безплатен.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase