Снимка: Pixabay
fallback

Докато големите корпорации търсят драстични начини за намаляване на въглеродните емисии от корпоративни пътувания, авиокомпаниите се подготвят за голям удар по пътуванията бизнес класа, които са ключово перо в приходите им, споделят ръководители на индустрията и експерти.

Няколко компании като HSBC, Zurich Insurance, Bain & Company и S&P Global вече обявиха планове за бързо намаляване на емисиите от бизнес пътувания с цели 70%.

Някои обмислят „въглероден бюджет“, тъй като са подложени на нарастващ натиск от страна на защитниците на околната среда и инвеститорите да намалят непреките емисии, които допринасят за изменението на климата.

Полетите представляват около 90% от емисиите на бизнес пътуванията. Тяхното намаляване е най-лесното и бързо постижимо за компаниите, които искат да се похвалят със зелени политики.

В началото на месеца на среща в Бостън ъдесетилетия след целите за намаляване на емисиите за корпоративни пътувания.

„Това ще бъде труден период за авиокомпаниите и те ще трябва да се адаптират“, каза Кит Бренан, съосновател на базираната в Лондон Thrust Carbon, която съветва S&P и други клиенти относно определянето на бюджети за въглерод.

"Мисля, че това, което ще стане, колкото и странно да звучи, е по-скоро отделяне на нов вид бизнес класа, където може да получите всички нейни удобства, но без седалката", каза той пред "Ройтерс", имайки предвид VIP зоните в летищата и по-хубавите ястия. "Защото в крайна сметка всичко се свежда до зоната в самолета и колко място заема тя."

Полетите бизнес класа отделят около три пъти повече въглерод от икономичната класа, тъй като седалките заемат повече място и повечето от тях са празни, според проучване на Световната банка.

Целият анализ четете в Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

Анонимен

преди 2 години

Бях чела, че самолетите са един от основните замърсители на атмосферата. Милиони полети годишно и като си представиш, какво бълват тези двигатели, не се учудвам.

7

Може би

преди 2 години

Бизнес полетите са до Китай,Малайзия,Сингапур,Токио,Азия като цяло.НЙ все още е място за изложения,конференции и т.н което пак е предимно същата релация.Вярно е че може да се спести от европейски полети разни изгъзъци като роял на борда,отделен бар с годишни уйскита и шампанско с хайвери.Като цяло търговията с емисии просто ще прибави още към крайната цена на билета,нищо повече.Някой да таксува военните полети?Там знае ли се и контролира нивата?Май се мери с различен аршин?

6

Анонимен

преди 2 години

По европейските дестинации бизнес класата не предлага нещо много по-ралично от икономичната.Бизнес класа си струва да платиш само за презокеански полет,напр.до САЩ или Канада.

fallback