Асоциацията на българската авиационна индустрия поиска спешна помощ за сектора и подчерта необходимостта от генерална стратегия.
Към март спадът на полетите в Европа е 65%, съобщи БНР.
Тодор Иванджиков, председател на Асоциацията: "Решенията, които се вземат от отделните държави, не са най-адекватните за нас. Преди година ЕК почти веднага реагира как държавите да подпомогнат авиокомпаниите. ЕП също даде права на държавите да са по-флексибилни как да подпомогнат авиацията. В България това не се случи. Получаваме само неадекватни отговори. Заявките за чартъри намаляват, което бие камбаната за цялата индустрия, че можем да я изгубим и трудно след това да възстановим“.
Авиационният сектор в България е представен от 20 въздушни оператори, 30 авиационни и технически организации, 13 учебни центъра, 33 оператора за наземно обслужване за самолети. За 2019 година делът на авиацията е 6% от БВП. Заетите са около 5000.
Изчисленията са, че секторът има нужда от около 20 млн. евро, които да дойдат от държавния бюджет.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
26
GHT
преди 3 годиниМиналото лято трябваше да летя за 4 дни до Италия и обратно, но въведоха карантина за пристигащи от България. Не можах да летя, а авиокомпанията ми заяви, че това си е мой проблем. Те нямали били проблем да изпълнят полета. Сега аз не виждам проблем да си изпълняват полетите. Никой не ги е спрял, нека си летят напред назад. Май свършиха баламурниците с предварително закупени билети, а?!
25
Анонимен
преди 3 годиниТова Анисия какво име е? Да не е нещо руско?Що не пише нещо за аналната любов, ами се е захванала да пише за авиация?
24
Чичо Любо
преди 3 годиниДо списвачката Анисия Иванова.На неуважаемата полу-грамотна ще препоръчам горещо преди да пише, да чете. Повече да чете и малко да пише. Иначе ще прилича на Чукчата, който бил писатель, а не читатель. Затова не четял, а пишел.