Снимка: БГНЕС

Тъй като се извършват по-малко полети, авиокомпаниите трябва да намерят начини да поддържат самолетите и персонала си готови да се върнат в небето във всеки един момент. А това завръщане трябва да е напълно безопасно.

На летище Гетуик е приземена по-голямата част от флотилия на Easy Jet.

"Ние поддържаме 85% от флотилията за да е готова за полет по всяко време", казва Брендън МакКонелог, директор по инжинерство и поддръжка, пред BBC. "Ние сме променили начина си на работа - вече не виждате екипът ни да работи по самолета всеки ден. Вместо това имаме периодични прегледи през нощта на самолетите, които са паркирани и след това ги връщаме в служба на всеки 30 дни за да изпълнят поне 1 полет."

Екипажът на самолета също трябва да поддържа своите умения. Те трябва да научат и нови протоколи, свързани с носенето на маска и дезинфекцията, които ще са нужни при полетите от ерата на COVID.

"Откакто броят на полетите ни е намален, някои от екипите ни летят, други са в отпуск. Но програмата ни за подготовка продължава с пълна сила", обяснява Клеър Уебстър, стюардеса и отгвороник за тренировъчната програма.

Уменията на пилотите също трябва да се опресняват, за да запазят лиценза си за летене.

"Нашите симулатори работят 24/7, 365 дни в годината. Добре е, че можем да продължим да усъвършенстваме уменията си", споделя пилотът Аш Биърдмор.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase