Снимка: архив, БГНЕС
fallback

Германският автомобилостроител Фолксваген се отказва от плановете да построи нов завод в Турция заради спада в търсенето на нови автомобили на фона на пандемията от коронавирус, предадоха ДПА и Асошиейтед прес.

Решението е взето след срива в световното търсене на автомобили, причинено от коронавирусната криза, посочва компанията.

Плановете за завод в западната турска провинция Маниса бяха почти завършени и Фолксваген вече създаде подразделение в Турция. Неотдавна обаче разширяването на дейността на концерна бе замразено след военната намеса на Турция в Сирия през октомври 2019 г. и критиките срещу турското правителство за нарушаване на човешките права, припомня ДПА.

Oще по темата

Турското подразделение на компания е вписано в търговския регистър в Маниса и разполага с капитал от около 164 млн. долара.

Очакваше се проектът да създаде около 4000 работни места в региона.

Говорител на Фолксваген обаче заяви, че при сегашния контекст не е необходимо създаване на нови мощности. Всички планирани проекти за производство на коли сега ще бъдат прехвърлени към производствени съоръжения, с които концернът вече разполага.

Преди пандемията Фолксваген възнамеряваше да разшири капацитета си за производство на модела Пасат на основната си марка и модела Сюпърб на подразделението Шкода.

Заводът в Маниса трябваше да произвежда до 300 000 коли годишно, а проектът бе на стойност 1,3 млрд. евро.
/БТА/
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

41

Анонимен

преди 3 години

Ердовагин ще се казва фабриката.

40

Stellenangebot

преди 3 години

Обява за работа: Германска фирма с многогодишна дейност в месопреработването търси магистър за работа в Гелзенкирхен. Осигурени са квартира и храна. Моля кандидатите да са с минимална магистърска степен на образувание в инжинерните науки или опит в автомобилостроенето. Заплащане 9.68 левро на част брутто. Тъсете Ханс от фирма Тьоннис.

39

Булгарено

преди 3 години

Връхната точка на бг автомобилостроеното е чавдар. Конфорт и класа. С масата по средата а в по новия имаше седалки от който висиш на два метра над пода. Измислени от великата българска инджинерна мисъл. Западна Германия бяха с Чавдари ама комунизма падна и почнаха да правят смешните Ман и Мерцедес.

fallback