Снимка: БГНЕС

Опасенията на държавите от Източна Европа от пакета "Мобилност" остават същите, каквито бяха и в началото. Пандемията и здравната криза показаха, че т.нар. пакет "Макрон" не е работещ. Той трябва да се преразгледа, защото един неефективен законодателен проект може да нанесе много тежки щети за транспортния бранш. Това каза Петър Мутафчиев, бивш министър на транспорта, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

"Основната теза на Макрон е социалната и че се изравняват командировките. Но разликите и проблемите с конкуренцията ще съществуват, докато има големи разлики в стандарта в ЕС", обясни Мутафчиев.

Той коментира, че ЕС трябва да се стреми към осигуряването на еднакви права за всички европейски граждани.

По думите му пакетът е попречил на бързото решаване на конкретни проблеми, а с настъпването на здравната криза са били отменени някои рестриктивни мерки.

"След настъпването на здравната криза започна да се говори за зелени коридори, за да може да имаме бърз достъп на пътници и стоки. Има много неща, които трябва да бъдат решени в транспортния сектор. Здравната криза поставя пред изпитание европейските политици да бъдат прагматични, за да се изгради стабилна работеща европейска транспортна система".

Мутафчиев заяви, че е важен е статутът на работещите. "Не само пътническият транспорт пострада, но и авиацията", допълни той.

"Всякакви изкуствени ограничителни мерки пречат на свободата на движение на товарите. Нямаше да ги има тези пробелми, ако ЕС работеше за уеднаквяване на стандарта на живота. Това е основният социален въпрос".

Според него е време да се помисли за граничните райони на ЕС. "Трябва да се мисли политически и дали са точни мерките, които бяха оспорвани от една част от ЕС", каза още бившият министър.

Мутафчиев е категоричен, че се е доказало, че тези мерки са тотално неефективни.

Видео с целия разговор - тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase