Снимка: Bulgaria ON AIR.
fallback

Заради мерките против разпространението на коронавируса, хората останаха по домовете си и спряха да пътуват, а това заплаши автобусния бранш от фалити.

Министърът на туризма Николина Ангелкова и Националният оперативен щаб изразиха мнение, че се очаква късен летен сезон, като придвижването ще се извършва с автомобили.

"Забраната за пътуване с автобуси е до края на извънредното положение. Всичко, което се коментира, го няма изразено в официален документ. Да, при всички случаи ще се стимулира пътуването с автомобили, но ако това наистина се случи, държавата ще трябва да подпомогне целия бранш", коментира председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи Магдалена Милтенова в "България сутрин".

По думите ѝ голяма част от бранша вече не изпълнява дейността си, а за редовните автобусни линии няма финансиране, субсидиране или подпомагане.

"Колегите се стремят да оцелеят в тази тежка ситуация", допълни Милтенова. И каза още, че браншът има постоянна връзка с Министерството на транспорта за проблемите, които има.

"Няма фирми, които са обявили фалит. Всеки от колегите изчаква. Предстои да бъде отворена мярката по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", където ще можем да кандидатстваме за безвъзмездна помощ между 3 000 и 10 000 лева", заяви председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи пред Bulgaria ON AIR.

Милтенова допълни, че много малък процент от автобусния бранш е кандидатствал по мярката "60/40", тъй като тези, които не работят, не могат да изплащат 40%, а работещите не отговарят на условието да са преустановили своята дейност.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

26

Инфо!!

преди 4 години

Вчера слушах изказване на депутат:Ще фалират , като не са спестявали и заделяли пари на страна кой им е виновен.Да са си правили сметката

25

69157

преди 4 години

Все повече социализъм избива в исканията на капиталистите. Този вирус действително преобръща живота ни на 180 градуса. Изправяме се пред необходимостта от стриктна регулация и преструктуриране в редица сектори, където има пренасищане на играчи - туризъм, прревозвачи. С повече гъвкавост, изобретателност и взаимопомощ всеки може не просто да оцелее, но и да напредне в тези времена. Обменът на опит и успешни практики с колеги от други страни може да събуди нови решения.

24

тол такса

преди 4 години

И този бранш е напомпан до спукване балон като туризма.И нали се сещате, че и в двата бранша собствениците са едни и същи, лошо прикрити зад подставени лица.В последните двайсетина години разцъфтя, процъфтя и узря, автомобилният превоз на пътници и товари. Магистрали му построихме!В същото БДЖ - екологичният, по-ефективен и безопасен превозвач е на командно дишане. За да си внася чужди отпадъци, на един Кап *** държавата му хариза товарните превози.И сега 60/40 искат!

fallback