Снимка: Bulgaria ON AIR.

През последните седмици чухме за случаи на хора, които след неуспешно домашно лечение постъпват в по-тежко състояние в болнични заведения. Трудно ли е за общопрактикуващите медици да лекуват дистанционно?

"Нищо не може да замени нормалния медицински преглед в кабинет на лекаря. В случая такава е ситуацията, че трябва да се реагира по телефона. Използваме и други варианти за превод на информация относно състоянието на пациентите. Трудно е. Не сме учили да лекуваме по телефоните, но така го изисква ситуацията", каза д-р Николай Брънзалов от Националното сдружение на общопрактикуващите лекари в България, който е и заместник-председател на Българския лекарски съюз (БЛС).

Още по темата

"Всеки един случай е уникален, когато пациентът позвъни по телефона и започне с оплакванията. Хубавото е това, че ние си познаваме нашите пациенти от години. Ние знаем рисковете, които може да предизвика едно заболяване, било то и най-обикновен фебрилитет", посочи още д-р Брънзалов за "България сутрин".

Той коментира и новоизлязлото мобилно приложение "ViruSafe", което ще помага за следенето на здравословното състояние на българите, но и за спазването на карантината.

Аз не съм получил имейл от здравното министерство или от Щаба, с информация за който и да е мойте пациент, подал там здравното си състояние, обясни той.

"В същия момент нямам пропуснато обаждане от мой пациент. Ако има такова - веднага връщам обаждането, което е много по-добро и по-достъпно като информация за нас, отколкото това въпросно приложение", отбеляза заместник-председателят на БЛС за Bulgaria ON AIR.

Той допълни, че отмяната на плановите операции не може да е дългосрочна мярка.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase