Снимка: Creative Commons
fallback

Няма извършено нарушение по Закона за защита на конкуренцията в отношенията между „Кино Арена“ и „Синема Сити“, постанови Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). Двете вериги държат над 80% от киносалоните в страната.

Решението е било взето на заседание на регулатора на 13 март и беше публикувано в сайта вчера.

От съобщението става ясно, че КЗК е разгледала казуса след сигнала на Людмил Тодоров – автор и продуцент на филма „Миграцията на паламуда“. По време на премиерата на лентата той коментира, че двете вериги предлагат едни и същи условия за излъчването й. И двете компании са поискали такса от 625 евро без ДДС за извършване на дигитални прожекции и еднакво процентно разпределение на приходите от седмичните излъчвания.

Описаните практики обаче се дължат на наложилата се световна тенденция и представляват обичайна търговска практика, уточняват от регулатора. Проверката е показала, че авторът на филма „Миграцията на паламуда“ е получил обичайните за независим производител условия за разпределение на приходите, които не се различават от договорените за други български филми като „Шменти капели“ или „Мисия Лондон“.

Що се отнася до таксата за изготвяне на дигитално копие (625 евро без ДДС), то тя е световно установен модел за поделяне на разходите по преминаване към по-модерна технология на излъчване. Проверката на КЗК е показала, че таксата при „Синема Сити“ варира в зависимост от договорките с производителя, а при „Арена“ е твърда сума. Тези факти обаче не са достатъчни да се направи категоричен извод има ли споразумение между двете дружества за размера на таксата, допълват от регулатора.

Двете кина са дали и обяснения по отношение на цените на билетите за зрителите. „Синема Сити“ обяснява ситуацията с цените на оборудването за кинозали, които са еднакви за всички участници на пазара. Що се отнася до цените на билетите – компанията не ги е променяла от юни 2010 година насам. Няма и големи различия по отношение на цената на билета в различните зали от веригата в цялата страна.

От „Арена“ обясняват, че единствените приходите за кината са от продажбата на билети. „Спецификите на продукта не предполагат билети за един и същ филм да се купят два пъти, както е и невъзможно един и същ зрител да бъде едновременно в два различни киносалона“, заявяват от компанията и допълват, че при такава ситуация кината се съревновават за зрителите си и непрекъснато търсят начини да увеличават посещаемостта.

От КЗК също не откриват доказателства, които да подсказват, че ценовите политики се постигат въз основа на координация. Двете дружества обаче безспорно са информирани за ценовото поведение на конкурента си. Това обаче е факт заради прозрачността на пазара и вертикалната му интегрираност.

Още новини за България четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

plamenn

преди 11 години

to imali v balgaria neshto koeto dan ee kartel ,razbirase che niama vsichkoe komersializirano ili e v nekkavi acociaci kzs to kak shte preznae che ima kartel -demek pak sa prospali ili ne im iznasia da kajat che ima sled kato ne vijdat strano che sa s edni i sashti ceni , dvete firmis e opravdavt che bilo praktika dran dran koga edinpat tia glupaci korympirani kzs shtesastanat na mesto da svarshta nekoi rabota sreshto kartelite v bg

24

Анонимен

преди 11 години

Ещомусловиятаивдветекинасаедниисъщисъссигурностнямакартелноспоразумение!

23

сульо

преди 11 години

Рекнаха ли му го на кинобоклука Людмил тодоров? Хак да му е на него и на всичко кинобоклуци в България. Нека да им ВЗЕМАТ пари за да им дават редките бози в кината.ДА се благодарят , че още не е забранено със закон показването на български филми...Нека да им е гадно на всички български кинобоклуци !!!

fallback