Снимка: Съни Филмс
fallback

Отново брак, приятелство, изневери, развод, любов и пак изневери... Уди Алън не се отдалечава от дълбоко отъпканите си теми.

Затова пък бягството му е друго - географско.

Режисьорът потапя фриволните си настроения за любов и още нещо из слънчева Испания, поднесени от акустична китара и неспокоен дух на неспиращ темперамент.

Филмът е “Вики, Кристина, Барселона”.

Страната на тореадорите е красива, цветна, крещяща и противоречива като двете момичета – Вики и Кристина – приятелки от детството, но в настоящето доста различаващи се.

И на тях ще им е нужно време, за да свикнат със свежестта на испанската атмосфера.

Историята е разказана плавно, забавно и отново се оповава на силата на думите. Диалозите при Уди Алън познато се стрелят един през друг. Изпреварват мислите, въпреки че са изключително премислени.

Любовта тръгва на пътешествие. Прелита през отделни страни, градове, селца.

Каца до строги девойки и леконравни жени и бързо се приплъзва до бесни испанки, нетърпящи фалша, но и непонасящи спокойствието.

Историята тръгва от редуващото се недоверие на Вики и Кристина, които разминават симпатиите си със загадъчния художник Хуан Антонио, изигран от Хавиер Бардем.

Типичният испанец, в когото може да се влюби и праволинейната Вики (Ребека Хол), и своенравната блондинка Кристина (Скарлет Йохансон).

Плавно любовният триъгълник измества ъглите си и персонажите се прегрупират.

Появява се рошавата, непресторена и крайна и в крайностите си бивша съпруга на Антонио, пречупена през светоусещането на Пенелопе Крус.
 
Актрисата повече прилича на цветен образ от филмите на Алмодовар. Начумерена, истерична и готова да гръмне или нареже всеки момент себе си и света.

Алън знае как да опише подобни чувства. Черпи вдъхновение и от личния си живот, когато разделите и събиранията му се оглеждат в неговите филми, в които често и той се снима.

Даян Кийтън, Миа Фароу са само част от разнообразните му връзки, които са увековечени на екрана.

Но в този филм Уди Алън е замразил познатата си ехидна усмивка. Липсват и печалните смехории, които иронизират монотонното и твърде човешко битие, от което всеки иска, но никой не е успял да се откъсне.

Слънчева Испания не позволява на скептичния режисьор  такова недоверие към новите му персонажи.

Този път авторът на правещите се на недокачливи герои, пълни с лабиринти отношения и многословни истории не си позволява да уличи нечия вина.

Всички персонажи са еднакво, но посвоему щастливи и нещастни, търсещи и преоткриващи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

kiko

преди 15 години

Добра музика,красиви картини,красиви хора и нищо повече.Само заради картинките не си заслужава да бъде хвален един драматичен филм.Това не е документалистика за Испания ,като туристическа дестинация.Любовната история е по-скоро базирана на секс от колкото на чувства.Не съм убеден,че изобщо става въпрос за любов.По-скоро историята е за неконтролируемия хормонален нагон на няколко "артистични" индивида,които просто искат да си прекарат ваканцията,като се отдадат на плътски удоволствия.Кое точно е новото и оригиналното в една секс ваканция?Красивите устни на Скарлет Джохансон или дълбокият,бавен изказ на Бардем?Ако исках да гледам картинки и готини физиономии,щях да гледам CSI Miami...Не откривам никаква оригиналност или различен подход,които да правят от филма нещо ,което да си заслужава да имаш в личната ти колекция.А относно Оскар-ът за Пенелопе-за нищожното екранно време,късното появяване или за истеричните и крясъци го получи? Не намирам нищо секси в крещащите жени,особено ако не знаят за какво викат и какво точно искат,но за сметка на това нищо друго не правят...За мен това е от филмите,които гледаш по веднъж и се чустваш леко тъпо,че си го направил накрая

23

преди 15 години

абе ти не си добре

22

преди 15 години

Как е възможно толкова кадърно нещо да е коментирано от ТОЛКОВА НЕКАДЪРЕН ЧОВЕК? То се знае, че в медийната ви група знаещите РОДЕН ЕЗИК не се толерират, но мислех, че има граници. . .

fallback