Снимка: Pixabay

Лятото е в разгара си, а потребителите търсят най-добрите оферти за почивка. Но как потребителите за защитят правата си? Отговорите дава Габриела Руменова от “Ние, потребителите”. Пред БНТ тя съобщи, че за този сезон вече има няколко жалби, които сами са си организирали почивка. Има няколко жалби и към туроператори.

“Например един туроператор е променил 4-5 пъти началото на пътуване извън България. Така стана проблем за млада двойка да промени отпуската си. В крайна сметка им се наложи да се откажат и срещнаха затруднения да уредят правата си", каза Руменова.

Експертът препоръча ако организираме екскурзията си с туроператор, да уредим и транспорта си чрез него, защото ако агенцията е коректна, винаги ще носи отговорност при възникване на проблем.

"Вчера ни се обади една дама, която през туристическа агенция са я насочили към общите условия, където пишело, че трябва незабавно да съобщи, ако има проблем. По закон, когато стане проблем с туристическа услуга, имаме 14 дни да съобщим от момента на установяване".

Независимо дали уреждаме почивката си самостоятелно или чрез агенция, трябва да сравняваме съотношението цена - качество на предоставените услуги, посъветва Габриела Руменова.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase