Снимка: БГНЕС

Сътресенията в Boeing Co. поставиха акциите на производителя на самолети в най-лошия им курс, откакто неговият самолет 737 Max участва в смъртоносна катастрофа край Индонезия преди пет години.

Неотдавнашните проблеми започнаха в началото на тази година, след като панел, покриващ неизползвана врата, избухна във въздуха по време на полет на Alaska Airlines. Случилото се доведе до регулаторни проверки, цялостна промяна на управлението и по-голяма липса на доверие в контрола за безопасност на компанията.

Това подхранва отстъпление на акциите на Boeing, което ги тласна надолу с 35% тази година, което ги прави вторите най-зле представяще се в индекса S&P 500, пише в свой материал Bloomberg TV Bulgaria.

В петък акциите паднаха за 10-та поредна сесия, отбелязвайки най-дългата си губеща серия от ноември 2018 г. Само този месец Boeing отчете най-ниските си доставки през първото тримесечие от средата на 2021 г. и инженер в компанията направи обвинения, които поставиха под съмнение и самолетите от серията 787 Dreamliner.

"Съобщението за доставките на Boeing за първото тримесечие потвърди това, което пазарът приема през последните два до три месеца, а именно, че темпът на активност в сегмента на търговските самолети е бавен", каза Сет Сейфман, анализатор в JPMorgan Chase & Co.

"Пътят напред по отношение на производството не е много ясен и докато търсенето би трябвало да позволява значителен растеж с течение на времето, инвеститорите трябва да ограничат очакванията за по-близкия период“, добави анализаторът. Сейфман понижи целевата си цена на акциите, но запази рейтинга си за еквивалент на покупка.

Като цяло анализаторите на Wall Street стават предпазливи. Делът на препоръките за закупуване на акции на Boeing вече е най-нисък от ноември 2021 г., рейтингите за задържане почти се удвоиха тази година, а средната целева цена е паднала с 14%, според данни, събрани от Bloomberg.

Междувременно очакванията за печалба се сринаха. Средните прогнози на анализаторите за коригирана печалба за 2024 г. са спаднали с удивителните 83% през последната година, докато очакванията за приходи са намалели с 5%.

"По-нисък коефициент е оправдан предвид несигурността и рисковете, свързани със смяната на ръководството и текущите разследвания“, каза Роналд Епщайн, анализатор в Bank of America Corp. „Освен това смятаме, че има риск от намаляване на нашите прогнози за паричните потоци.“ Епщайн също понижи ценовата си цел за Boeing тази седмица.

И все пак, въпреки целия хаос и предизвикателства, анализаторите казват, че дългосрочната перспектива пред компанията остава добра. Това обяснява защо дори след тазгодишния непрекъснат поток от негативни заглавия, оценките за покупка все още съставляват повече от 60% от всички препоръки за акциите.

Предимството на Boeing е, че се очаква търсенето да остане в неговата индустрия, като книгата с поръчки за водещия конкурент Airbus SE вече е разпродадена до края на десетилетието. И навлизането в бизнеса с производство на самолети не е лесно, което изключва възможността за внезапен нов съперник.

"Компанията ще може да продължи да се възползва от стабилната глобална среда на търсене на въздушни пътувания и в дългосрочен план да се възползва от подобрено осигуряване на качеството", каза Епщайн от BofA.

"В краткосрочен до средносрочен план обаче има рискове".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase