Снимка: БГНЕС/ЕРА

Клипове с вулгарни, нетрезви и агресивни пътници в самолетите станаха често срещани, но това не е просто тенденция в социалните мрежи, тъй като статистиката потвърждава, че случаите се увеличават, предаде АФП.

Рязкото увеличение на инцидентите идва в момент, когато авиационната индустрия се възстановява от пандемията от Ковид-19, а авиокомпаниите очакват тази година да превозят почти рекордните 4,35 милиарда пътници.

По данни на търговската група на авиоиндустрията IATA през 2022 г. при един от всеки 568 полета е имало инцидент, свързан с недисциплиниран пътник, в сравнение с един на 835 полета през 2021 г.

"Въпреки че инцидентите с неспазване на правилата първоначално намаляха след премахването на задължителното носене на маска при повечето полети, честотата им започна отново да се увеличава през цялата 2022 г. и завърши годината с около 37% повече в сравнение с 2021 г.", заяви наскоро IATA.

Най-често срещаните инциденти са свързани с пушене на цигари или вейп в салона или тоалетната, отказ от слагане на предпазния колан, неспазване на ограниченията и инструкциите за съхранение на багажа и консумация на собствен алкохол на борда.

Въпреки че инцидентите с физическа агресия остават рядкост (само един полет на 17 200 през 2022 г.) това представлява 61% скок спрямо предходната година.

В Съединените щати се наблюдава десетократно увеличение на инцидентите с насилие от 2017 г. до 2021 г. до 6000, като политизирането на носенето на маски по време на пандемията е причина за много конфронтации.

"Това беше лудо време, хората правеха много странни неща", каза главният изпълнителен директор на JetBlue Робин Хейс.

Данните на Федералната авиационна администрация (ФАА) обаче показват, че през първата половина на тази година инцидентите са били почти два пъти повече в сравнение с периода преди пандемията. И това е така въпреки политиката на "нулева толерантност" на ФАА към недисциплинираните пътници, наложила миналата година глоби на стойност 8,4 млн. долара на пътниците, които понякога рискуват и наказателна отговорност.

Според Европейската агенция за авиационна безопасност броят на инцидентите е намалял след пика по време на пандемията, но сериозността на проблемите "изглежда се е увеличила значително".

Най-често посочваните причини са стресът от пътуването, по-малкото лично пространство в самолетите, забраната за пушене и злоупотребата с алкохол.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase