Кадър: Bulgaria ON AIR

Българин е избран да участва в нетрадиционна кампания за популяризиране на историята. Проектът, в който са включени 19 държави, е на известна марка уиски. Целта е превръщане на бутилките в изкуство, като на всяка от тях се представя част от историята на една страна.

Нетрадиционна кампания на световен производител на уиски за първи път превръща напитката не само в питие за приятна компания, а и в разказвач на история. България е представена от Костадин Кокаланов - графичен дизайнер, който се занимава с калиграфия от 12 години и преподава в Художествената академия. Костадин представя съвременен художествен прочит на глаголицата, като изрисува ръчно символите, предаде Bulgaria ON AIR.

"Решихме оригиналният дизайн на кутията да го интерпретираме и да запазим неговия визуален стил, а той е със силна златна орнаментика във филигридизайн, който е от френски дизайнер и показва културното преплитане между Шотландия и Франция", сподели Костадин Кокаланов.

Първата българска азбука - глаголицата, е създадена от Константин Кирил Философ през IX век за богословски нужди, а знаците в нея имат дълбоко смислово значение. Българските представители се спират на нея, за да покажат на света, че България има какво да даде на глобалната култура.

"Ние искахме през XXI век да покажем как глаголическите символи са живи. Затова проектът е калиграфски, експресивен, направен с четка на ръка с по една линия. Идеята е да покажем одухотворена графика на многовековното наследство от нашите земи", обясни графичният дизайнер.

Създадени са само 5 уникални дизайнерски кутии с българския мотив. Предстои представяне на творбите на международно събитие, където всеки артист ще представи своето произведение.

Вижте повече в репортажа на Теодора Георгиева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase