Снимка: БГНЕС
fallback

Пандемията от коронавирус остави летищата по цял свят празни, но пристанищата се оказаха по-натоварени от всякога.

В Хонконг препълнени товарни кораби престигат всеки ден и всяка вечер. Всеки от тях съдържа стотици контейнери със стоки. Благодарение на тези товари магазините по цял свят са пълни с храна, а ние можем да отидем до близкия супермаркет и да си купим нова блуза или паста за зъби.

Но онези, работещи в най-важната артерия за търговия в света, която поддържа живота на глобалната икономика, се намират в необичайна ситуация. Отново заради пандемията те не са стъпвали на твърда земя от няколко месеца.

Над 200 хил. професионални мореплаватели са блокирани на корабите си, без да имат възможност да се видят със семействата си.

"В морето съм вече 11 месеца. Трябваше да се прибера у дома миналия март, но продължих да работя, защото затвориха границите", казва Меруин Лагин, баща на три дъщери. Той е втори капитан на Okee Alba. Корабът му се намира до Филипините.

"Последният път, в който стъпих на твърда земя, беше през декември", казва Приянка, капитан на танкер, който в момента се намира край Мексико, пред CNN. Тя трябвало да се прибере у дома в Индия, когато договорът й приключил преди два месеца.

"Имиграционните власти не работят в момента. Всички авиолинии са спрени. Така че няма изход от тук. В момента нямаме никаква яснота. Не знаем кога ще успеем да се приберем отново", споделя Приянка.

"Най-много се тревожа за психическото им здраве", казва шефът на Приянка Франк Кол.

Договорите на 37% от неговите 7000 служители са изтекли, ала той не може да върне тези хора у дома.

"Те се чувстват като в затвор. Разбира се, много са стресирани", допълва той.

"Условията за нас сега са много тежки, а ние сме на първа линия в това, да продължим да движим икономиката", казва Меруин Лагин. След 11 месеца в морето, той също все още не знае, кога ще се прибере при семейството си.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

garo

преди 3 години

За някой работата на море е Романтика....Ами заповядайте на романтиката,....Вахти...по 4, по 5 или по 6 часа.Работиш по 11-12 часа на ден. Ядеш *** които ядат дръпнатите, придимно от Филипините ,Индия...или Малдиви. Нямаш право да се разболееш, защото кой ще ти носи вахтата? Или другия вариант с 39 градуса на вахта без да казваш! Слизане на бряг - мисията не възможна за повечето хора, защото времето за обработката на товарите е пари и всичко се прави на максимално бързо. И т.н............

17

Анонимен

преди 3 години

Do 9 - няма и зъболекари и лекари, някой от офицерския състав се изявява кало любител зъболекар, ако някой го боли зъб се прави интервенция с керпедени и длето или каквото има на разположение в машинното отделение.

16

Морски

преди 3 години

До анонинимник с хрилете и онзи... с катаджиите! Е с тези изказвания става ясно , че не сме морска страна , щото и *** е с център Панчарево , и на повечето българи в главата морето им се свързва с чадъра на плажа и цацата по капанните! Да ама то е само 3 месеца!Истинските морски държави са проумели, че печалбата е в друго и е 365/24 часа т.е.постоянно -Великобритания, Нидерландия, Испания... ,че даже близка нам Румъния , която има излаз на море след 1878 и то от нашия Онгъл!А ние с ...Панчарево!

fallback