Снимки: Reuters
fallback

Капитанът напуска потъващият кораб последен или потъва с него. Но не така стоят нещата за създателя на Uber.

След като поредната държава забрани услугите на компанията, стана ясно, че Травис Каланик спешно е разпродал по-голямата част от акциите си. Така той е натрупал 2,5 милиарда долара от продажбата и на практика е ликвидирал 90% от дела си в Uber. 

"Когато вътрешните хора продават, това обикновено означава лоши новини", коментира Мезен Ласфер, професор по финанси от Сити Юнивърсити, пред FT.

"Вероятно пазарът ще го последва".

При първичното публично предлагане на Uber Каланик държеше малко над 6% от капитала. След няколкото продажби, включително една за 1.4 млрд. долара на японската SoftBank, сега му остават около 0.5%, оценявани на около 250 милиона долара. Това може да доведе до изхвърлянето на Каланик от директорския борд на Uber - през май сегашните членове на борда ще трябва да бъдат повторно утвърдени от акционерите.

Каланик бе първият главен изпълнителен директор на Uber, но през 2017 след поредица скандали бе принуден да подаде оставка. Той обаче остана в борда на директорите.

По данни на надзорните органи Каланик всъщност е започнал да разпродава акции още в деня, в който изтече забранителният срок след първичното предлагане. Очевидно основателят на компанията не вярва, че цената на акциите може да върви в друга посока, освен надолу.

Още новини четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Оби Едно

преди 4 години

До Анонимен 10 и 9И двете страни са прави. Но като цяло - конкуренцията не се толерира в БГ, за разлика от мотото "наш човек" или "баджанака". Въпросът не е колко пъти се минава на технически, а как и не каква застраховка се плаща, а дали се плаща. Има както мърлячи от Юбер, така и от таксита. А вслучаят новината е, че един човек си направил компания и накрая спечелил няколко Милиона/Милиарда, а ние сме с един Гол Банан.

9

Анонимен

преди 4 години

До Анонимен 9при тебе може и да е така.Но на много места не е.Примерно, не е никак честно и справедливо, и съответната държава не трябва да го допуска, едно такси да трябва да плаща огромна застраховка заради това, че вози хора, а шофьорът-юберджия да минава само с личната си застраховка.Така се изкривява конкуренцията.Също така, примерно техническия преглед - от таксито искат технически преглед на всеки 6 месеца, а на юберджията - на 12.Тези изисквания трябва да се изравнят.

8

Анонимен

преди 4 години

До Българина, приятел не си с смучи истории от пръстите. Аз, там където живея, в свободното си време карам и Юбер за допълнителен доход. За да караш за компанията ти си регистриран с данъчен номер и си като събконтрактор. Всеки цент повярвай ми, който е влязъл в банк. ти сметка, а това е единственият начин на разплащане, подлежи на данъчно облагане и трябва да си безумно глупав да не го обявиш и да скриеш като приход. Ще те разнищят за укриване на данъци.

fallback