Снимка: архив, БТА
fallback

Собствениците на коли, които отговарят на Евро 4, 5 и 6, да ползват отстъпка от данъка, дори в талона на автомобила да не е посочена еврокатегорията. Това е договорил вицепремиерът Томислав Дончев с ръководството на МВР.

Oще по темата
“Ще бъдат търсени варианти, включително служебен обмен на информация. В понеделник говорих с МВР и ме увериха, че няма да има задължителна смяна на талоните, за да е записан екостандартът на колата”, заяви Дончев пред “24 часа”.

В момента някои общини искат задължително да е отбелязан в талона, иначе не признават отстъпката в данъка.

Ако в големия и малкия талон на колата не е посочена екокатегория, човек може да си извади такава, но не е задължително. Това обясни инспектор Димитър Иванов от отдел “Пътна полиция” към Главна дирекция “Национална полиция”.

"Отразяването на екокатегориите се извършва от 2007 г. - от членството на България в ЕС. Голяма част от автопарка у нас е от автомобили, които са втора употреба, и при внасянето им не е била отразявана екокатегория", каза още той и посочи, че към момента на регистрацията МВР не е разполагало с информация за екокатегорията.

Тя е необходима, за да получи човек отстъпка от данъка за колата. Той бе въведен тази година.

В момента всеки може да се сдобие с такава информация, като отиде до производителя на автомобила си. С получените данни се връща в "Пътна полиция" и те се нанасят в талона му.

Цялата услуга в КАТ по идентификацията и смяната на талони на автомобила струва 20 лв., ако се плати през ПОС терминал, или 23 лв. на банковото гише. Ваденето на удостоверение от съответното автомобилно представителство също се заплаща.

Според шофьори, които вече са се сдобили с такъв документ, той струва около 50-100 лева.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

37

Мен

преди 5 години

Евро стандарт за американски автомобил е невъзможно да се извади ходих каде ли не и всеки вдига рамене (производител, кат, Евро тест, технически преглед) защо се измерват газовете на техническият преглед като не служат за нищо. Пелен абсурт.

36

до бай Ой

преди 5 години

Байо аз карам кола на 30 години ,купил съм я за 5000 и за 20-те години през които аз съм я карал не съм вложил и 1000 лева.И аз вземам 2000 лв заплата ама като знам с днешните какви ядове имат хората ми се гади.Не,че не мога,а ме е страх да купя нова.Новата кола е като телевизор "Велико Търново"-абсолютен сбиротък-части всякакви и качество никакво!А и за какво-бях я забравил 3 дни отключена и никой не я беше пипал,нито влизал в нея.Ами ако беше нова?

35

въпрос

преди 5 години

Това с данъка са пълни мъгли.В сравнение с миналата година данъка ми се е увеличил с 46 стотинки-от 15,96 на 16,42 лева.А който има 50-60 хиляди за кола да си и плаща и висок данък и каско и данък спокойствие,данък сянка,данък лунно затъмнение,данък сладолед,застраховка срещу сблъсък с НЛО,самолет,метеорити и не знам какво още.Да плаща и сервизна подръжка по 2000 годишно,подмяна на софтуер ежеседмично охраняем паркинг месечно.Да плаща и хич да не мрънка!Имал бол пари-дал.

fallback