От днес – 4 февруари, Столичната община стартира кампания за намаляване на хранителните отпадъци, която ще се реализира пилотно в 30 общински детски градини.
Целта е чрез нея да се повиши вниманието на децата от детските градини върху факта, че храната е ценен ресурс, към който трябва да се отнасяме отговорно – както при пазаруване и консумация, така и при евентуално изхвърляне на хранителни отпадъци.
За максимална достъпност на посланията до малчуганите лице на кампанията е супергероят – морковът Мори, който лично ще се срещне и поговори с тях. В рамките на инициативата, за 4 месеца – от февруари до м. май 2019 г., суперморковът Мори ще посети 30 столични общински детски градини и ще се срещне с над 1000 деца.
През лятото на 2018 г. Столичната община проведе онлайн конкурс за детска рисунка и тогава именно концепцията за моркова – супергерой беше избрана за победител. В последствие рисунката на 10-годишния Алекс Нейчев беше анимирана и превърната в лице на кампанията.
Инициативата за намаляване на хранителните отпадъци е част от ангажиментите на Столична община в международния проект TRIFOCAL, чийто патрон е лондонският кмет Садик Хан.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
6
Дърта селянка
преди 5 годиниПреди 40 години на село нямаше хранителни отпадъци. Всичко, което не се консумираше от човека, отиваше за храна на животните. Окапалите и изгнили плодове директно отиваха в джибрите. Обелките от ябълки, краставици и други плодове ги давахме на кокошките, остатъците от манджата - на кучето.
5
Alster
преди 5 годиниЧе то по детските градини и ясли няма изхвърляне на храна. Леличките всичко оползотворяват. Даже ако може да не си водиш детето е още по-добре. Така ще има повече храна за тях.
4
Анонимен
преди 5 годиниЧувал съм, че тея в детските градини са в някви групиЧленуват в организирани групи. Страшна работа