Снимка: архив "Булфото"
fallback

Колите, които купуваме втора ръка у нас масово са удряни, с манипулиран километраж, но "постегнати и напудрени".

Това предупреди Богдан Милчев от Института за пътна безопасност по време на дискусия за некоректните търговски практики при продажбата на употребявани автомобили.

Той обясни, че масово от Италия се внасят автомобили с повредени двигатели, претърпели удари, които в последствие, преди продажба, се привеждат в търговски вид. "Около 80-90 на сто от колите в Горубляне и други подобни автоборси са претърпели катастрофи. Всяка трета кола е с манипулиран километраж, но "постегнати, напудрени", се предлагат на клиентите, които в по-голямата си част поради некомпетентност стават лесна мишена за злоупотреби", категоричен е Милчев.

Oще по темата

Според него много скрити дефекти на тези автомобили не се обявяват и купувачите са в неведение.

"Честа практика е фалшифицирането на сервизни книжки, скриват се проблеми с въздушните възглавници, АВС системата, колите са с изкривена геометрия. За съжаление от страна на държавата няма решителност за решаване на проблема, липсва регулация", категоричен е Милчев.

И според бившия шеф на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Димитър Ганев въпросът за автомобилите втора ръка е много сериозен.

"Това, което в момента пазарът предлага, е в състояние, което сериозно застрашава безопасността на движението", категоричен е той. И според него липсва регулация от страна на държавата, което води до непрозрачни взаимоотношения продавач-купувач.

По време на форума бе представена платформата Карстори, създадена от български екип, за да отговори на огромните проблеми, съпътстващи пазара на употребявани автомобили.

Специалистите в нея са разработили система за установяване на техническото състояние на колите втора употреба. Организацията предлага продавачите на коли втора употреба да минават с автомобилите технически преглед в сертифицирани автосервизи преди да предложат превозните средства на купувачите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

49

Един от Северозапада

преди 6 години

До Анонимен46 Със г-н доцента ти много лесно ще намерим общ език , за разлика от теб.И какво те научи за ламарината? Впрочем, я ми обясни, като на неук човек, с какво въглеродно съдържание трябва да е тя , за да се изтегли дълбоко, с какво разкисление, /спокойна, полуспокойна, кипяща/, и с какво защитно покритие против корозия е по-подходящо да бъде? Електроположително, или електроотрицателно, или не е необходимо такова, а се разчита само на грунд и лаково бояджийско покритие?Как е при Опела?

48

ПорЦелан

преди 6 години

Чистата ми заплата е 4870лв месечно. Не бих си купил нов автомобил. Нищо в България не те кара да го правиш! Нито данъците, нито застраховките, нито цените за поддръжка. Купих си януари месец кола която излезе със 4-ри нови гуми и обслужване точно една заплата. След три месеца нямам никакви проблеми. Дачия Логан MCV щеше да ми струва около 680лв всеки месец за три години (каско, обслужване в фирмен сервиз и вноска). С безумно оборудване, изпълнение и по-слаб двигател.

47

Анонимен

преди 6 години

Като нямате пари, няма да карате автомобили!Нямали пари, а във всяко семейство по 3-4 трошки!Ами ще си купите една нова Дачия, вместо 4 стари Аудита с обща възраст 60 години!Новите автомобили не ставали за нищо, защото имали много електроника...това даже ще го оставя без коментар!

fallback