Ново проучване показва колко много европейските производители на премиум автомобили разчитат на дизела. Според данните на анализаторската компания JATO, повече от 95% от продадените от Land Rover джипове, са оборудвани с дизелов двигател. При Volvo делът на дизеловите коли, продадени от началото на годината, е 80%.
Jaguar отбелязва ръст по този показател – от 81% през 2016 до 90% за първите три месеца на тази година, докато всяко трето BMW, продадено през 2017, е било дизел. При Mercedes и Audi делът на дизеловите двигатели е 70%, като интересна подробност е, че при всички марки, попаднали в проучването, се забелязва спад в търсенето на дизелови модели, с изключение на Jaguar Land Rover.
Имайки предвид все по-строгото законодателство във Великобритания и Континентална Европа, ограничаващо употребата на автомобили с дизелови двигатели, премиум марките може да са изправени пред финансов колапс, заради зависимостта си от дизела. За сравнение, производителите на масови автомобили са много по-слабо засегнати от явлението. Само 10% от колите, които Toyota е продала в Европа от началото на годината са оборудвани с дизелов двигател. Процентът при британската марка Vauxhall е малко над 20 на сто.
Средно, през първото тримесечие пазарът на дизелови автомобили се е свил в сравнение със същия период на 2016.
Съотношението на продадените бензинови и дизелови автомобили тогава бе точно 50/50, докато през първите два месеца на 2017 делът на дизеловите автомобили е паднал до 47%. Peugeot, Volkswagen, Renault и Nissan се присъединяват към премиум марките с над средния процент, докато останалата част от водещите европейски автомобилни производители имат по-нисък от средния резултат.
Нещо повече, почти всяка автомобилна марка е продала по-малко дизелови автомобили спрямо началото на 2016. Toyota е пласирала 9.7% по-малко дизели, а Vauxhall и Citroen съответно 9.1 и 8.9 на сто по-малко. Средният спад при продажбите на дизелови автомобили е 3.7%.
В пълен контраст на всичко това, Jaguar и Land Rover продават повече дизели от преди, а единственият масов производител на автомобили, при който се забелязва този ефект, е Fiat (2.6%).
"Повечето премиум автомобили, продавани в 29 европейски страни, са дизелови," казват от JATO. Предстои да разберем дали последните предизвикателства, пред които е изправена репутацията на дизела – в това число забраната за използването му в градове като Париж – ще се превърне в "нова заплаха за сериозния ръст на тези автомобили", предстои да разберем.
Още новини за автомобили четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
16
Анонимен
преди 7 годиниДо Един българини ти си един заблуден.
15
да ги заобичам ...
преди 7 годиниДо Един българин - глей са, бг е пълна с древни индийци, ежедневно се сблъскваме с тяхното присъствие и интелект. имал съм колеги индийци, децата ми работят в тая корпорация, работят в Европа работят с индийци, за съжаление, когато около 20% от населението на света са индийци това е неизбежно! индийци има и космонавти, може и в къщата ти в скоро време да дойде индиец щом си им такъв фен! индийци са ми досаждали в Кипър, Санторини, Барселона и Палма де М., Амстердам! но това не може да ме накара
14
ба
преди 7 годиниПроблема не е в дизеловият двигател проблема е в горивото произвеждано за него. Ако се призвежда качествено био гориво по джоба на всеки потребител дизеловият двигател ще е по чист от бензиновият! Като имате предвид че бензиновият двигател е много по мръсен от дизеловият с тези бензинови изпарения които са по отровни от дизела. Помиришете бензиновото гориво и ще усетите непоносима миризма която направо ви задушава и може да изпаднете в безсъзнание!