Снимка: архив, Ройтерс

Продажбите на автомобили в Европа са се увеличили с 2,2% през февруари до 1,078 милиона коли, което е близо до равнищата от 2008 година, точно преди икономическата криза да предизвика продължителен спад в сектора, предаде Асошиейтед прес.

Оповестените днес данни на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) сочат, че трите най-големи пазари - Франция (-2,9 процента), Германия (-2,6 процента) и Великобритания (-0,3 процента), отчитат лек спад, но търсенето в Италия се е повишило с 6,2%, както и в Испания - 0,2%.

За периода януари-февруари продажбите в ЕС са нараснали с 6,2 на сто до 2,248 милиона коли, се посочва на сайта на асоциацията.

В България са били продадени 1800 нови автомобила през февруари, което е растеж от 8,4 на сто на годишна основа, а за за двата месеца януари и февруари продадените автомобили са 3602 или с 13,7% повече спрямо същия период на миналата година.

Френската автомобилна компания PSA Group отчита спад на продажбите с 3%. Компанията купи европейския филиал на Дженерал мотърс (General Motors Co.) Опел (Opel), който отчита спад с 2 процента на регистрациите си.

Фолксваген (Volkswagen), който все още се възстановява от скандала с дизеловите емисии, отчита спад на продажбите с 6,6% докато продажбите на Фиат Крайслер (Fiat Chrysler Automobiles - FCA) са нараснали с 8%. (БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase