Снимка: RM Sotheby's
fallback

Свикнали сме да виждаме класически автомобили, които се продават на търгове за десетки, стотици, а понякога и милиони евро. Но случвало ли се е да видим българска кола, която минава под чукчето на една от най-престижните аукционни къщи в света – RM Sotheby's? E, сега ще ни се случи.

Това великолепно Renault 5 Turbo 2 предстои да бъде продадено на търг, организиран от RM Sotheby's на 8 февруари в Париж. Познахме, че е българско само по пловдивската му регистрация. Автомобилът е от късната версия Turbo 2, която използва повече части от стандартното Renault 5 в сравнение с първите Turbo зверове. Въпреки това, едва ли в света има автомобил от тази серия, който е по-запазен и девствен от този.

В интериора се забелязват красиви уреди Jaeger, като на километража е изписано скромното число от 5984 изминати километра. За кола, която е построена през 1983, едва ли е нужно да споменаваме, че това е скандално нисък пробег, обричащ я на вечен интерес от страна на колекционерите. Според RM Sotheby's всичко това, в комбинация с изрядното купе, гарантира предполагаема цена в порядъка на 75 000 – 95 000 евро на търг.

Някъде зад предните седалки е монтиран 1.4-литровият 4-цилиндров двигател Cleon-Fonte, който е осъвременен с електронна инжекция Bosck K-Jetronic. В крайна сметка моделът разполага с мощност от 160 к.с., а теглото му не надхвърля 1 тон, което го прави перфектният пример за идеален хотхеч, който вероятно вече никога няма да имаме.

Този модел не трябва да се бърка с R5 Alpine Turbo, който представлява доста по-цивилна версия с надлъжен предно разположен мотор, предно предаване и без раздувките, които феновете обожават. Тук ще говорим за "истинското" Turbo.

Големият турбокомпресор Garrett T3 може да развълнува и най-консервативната монахиня, а тотално абсурдният характер на колата е подкрепен от независимо задно окачване с по два носача на колело – нещо, което сме свикнали да виждаме в много по-големи, спортни и скъпи машини, особено през 80-те. За сравнение днешните хотхечове – Ford Fiesta ST, например – имат торсионна задна греда, която прави двете колела доста зависими едно от друго. Жалко.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Бончо Генчев

преди 7 години

За феновете на немските тоалетни да видят колко струва в Германия рено 5 турбо и тогава да ми говорят,тук не сте критерий карате само немски *** щот нямаме пътища и пазара е за *** без вкус

13

Хм

преди 7 години

До МенЗа трите села бъркаш София със Смолян, селски... Или с Нови искър... София е град отпреди римско време.

12

подозрителен

преди 7 години

А дали не е от серията 5-ци предназначени за Иран, която Рено ни пробута през 80-те години? Ни една нямаше парно, мой познат се набута с бая рушвети да си купи и след това проклинаше деня, в който се е сетил за тази марка. И досега като види Рено ги "благославя".

fallback