Снимка: Audi
fallback

Външността на автомобила често може да лъже, тъй като той изглежда съвсем обикновено, но под капака му се крие почти състезателен двигател. Примери за такива модификации има при повечето големи производители. Предлагаме ви 11 машини, за чиито истински възможности малцина знаят, въпреки че почти сигурно са ги виждали на пътя.

Audi 200

Второто поколение с индекс C3 е показано още през 1983 г. След 6 години излиза впечатляваща версия, оборудвана с 2,2-литров бензинов турбомотор с 5 цилиндъра, развиващ 220 к.с. Този седан ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди (същото прави и модификацията с V8 двигател), а максималната му скорост е 245 км/ч.. Подобни харектеристики трудно се вписват в този ъгловат външен вид и спорни пропорции. Впрочем, коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,33, което за това време е рекорд в класа. Докато не се появява следващият ни герой.

Mercedes-Benz w124

Този модел излиза през 1984 г., а топ-версията му дебютира през 1991 г. Коефициентът на аеродинамично съпротивление е 0,28, а под капака е поставен V8 двигател с 326 к.с. и 470 Нм въртящ момент. Скоростната кутия е 4-степенен автомат, което позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди. Максималната скорост е 250 км/ч. За направата на такъв автомобил Mercedes-Benz ползва помощта на Porsche, в чийто завод в Цуфернахузен се поставят двигателите и трансмисиите на преди това събраните машини.

Opel Lotus Omega

Той е също и Vauxhall Lotus Carlton, като се произвежда през периода 1990-1992 г. В оснавата на този проект е седанът Opel Omega A, чиято топ-версия е оборудвана с 3,0-литров двигател, развиващ 204 к.с. Той е сериозно доработен от инженерите на Lotus, като обемът му е увеличен до 3615 куб. см и са му поставени 2 турбокомпресора Garett. Резултатът е мощност от 377 к.с. и 568 Нм въртящ момент. По това време GM разполага само с една скоростна кутия, способна да се справи с тези показатели – 6-степенна мехачина от Chevrolet Corvette ZR-1. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 5 секунди, а от модела са произведени около 1000 бройки. Половината от тях са Vauxhall с десен волан. 

Volkswagen Passat B5+

Модификацията с 4,0-литров W8 излиза през 2001 г. Това е първият в света сериен W-образен мотор, като той е в основата на излезлия по-късно W12, а също така и на W16-двигател на Bugatti Veyron. Версията Volkswagen. Passat W8 развива 275 к.с. и 370 Нм, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,5 секунди. Задвижването е към четирите колела, а скоростните кутии – 6-степенна механична и 5-степенен амтомат. Този автомобил излиза и като комби.

Кои са останалите автомобили, вижте в Automedia.bg
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

Анонимен

преди 7 години

Сложили са снимка на правилният автомобил!

10

Анонимен

преди 7 години

До Do 10Takuv sum si az.Tupichuk ,no realist.Vinagi othapvam tolko kolkoto moga da sduvcha.Avtosalonite sa pulni s novi koli vzeti na lizing ot ninji deto ne mogat da si plashtat vnoskite.

9

Do 10

преди 7 години

До АнонименMnogo tupo brato, mnogo. Samo GLUPOSTI si napisal.

fallback