Снимка: Automedia.bg

Отминалата 2016 г. бе доста богата на автомобилни събития, но тя вече е в миналато. Новата 2017 обещава да бъде още по-интересна, като тя стартира със започващото тези дни в Детройт първо голямо автомобилно изложение. Какво обаче ни очаква през предстоящите 12 месеца? На този въпрос се опитва да отговори изданието Motor.

Нови конкуренти на Tesla

Тази година се очертава като доста тежка за компанията Tesla. Пез последните години тя е убедителен лидер при електромобилите и наблюдаваше отвисоко как останалите се опитват да съкратят поне малко разликата. Сега обаче нещата стават много сложни, защото няколко производителя обещават да представят своите електрически модели.

Най-големи шансове да се превърне в опонент на Tesla има американската компания Faraday Future, която е създадена с китайски пари. На изложението CES в Лас Вегас тя представи своя първи модел – кросоувър с 1050 к.с. Той е оборудван с автопилот, четири завиващи колела и др. Серийното производство на този модел ще стартира догодина.

В сериозна опасност за фирмата на Илон Мъск се превръщат и големите производители, които се готвят да пуснат масови модели на електричество. Такива готвят Mercedes-Benz, Volkswagen, BMW и дори Jaguar, който ще пуснат сериен вариант на кросоувъра си I-Pace. В неговата основа е модулна платформа, на която може да се произвеждат електромобили с всякакви размери.

Край на „Дизелгейт”

Честно казано от дизеловия скандал, в който се набърка концернът Volkswagen AG, се умориха всички. Все още не е ясно как цялата история ще се отрази на германския производител, въпреки че първите последствия вече се виждат. Концернът отрязва бюджета си, като вече пострадаха някои проекта. Един от тях е серийното производство на версията на Volkswagen Golf с 400 к.с., на която бе поставен кръст. Нещо подобно се случи с бъдещия модел на Porsche със средно разположение на мотора, който е отложен за 2026 г.

Вероятно последствията от дизеловия скандал ще доведат и до това, че Audi ще престане да разработва собствени платформи, заради което компактните модели ще преминат на шасито MQB, а по-големите – на MSB, което е създадено от Porsche. Това означава, че разликите между различните модели на концерна Volkswagen ще бъдат още по-минимални.

Освен това германският производител закри проекта на Audi в Льо Ман и световния шампионат за издръжливост (WEC), както и на Volkswagen в световния рали шампионат (WRC). За сметка на това концернът ще вложи огромни суми в електромобили, но те няма да бъдат готови скоро.

Какво още ще ни поднесе автомобилната 2017-а вижте в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase